26 Nisan 2014 Cumartesi

Bülent Usta'dan Sen Kaç Ben Onları Oyalarım ile Günümüz Kahramanlarına Bir Bakış


Bülent Usta'nın kaleminden çıkan, Trend Yayınevi sayesinde kitap raflarında yerine alan bu muhteşem kitabı okumayı sonunda bitirdim.
Kitabın adı kadar -Sen Kaç Ben Onları Oyalarım- içeriği de oldukça ilgi çekici. Normal bir polisiye ya da kaç-kovala tadında bir kitap beklerken her karakterin o an yaşadığı durum kendi ağzından anlatıldığından, kitabın üslubu da insanı oldukça etkiliyor.

Bir olaya sağ taraftan bir karakterin gözüyle bakarken, sol taraftan başka bir karakterin gözüyle bakıyorsunuz. 
Oluşturulan her karakterin olay örgüsü içindeki önemi kendi cümleleriyle kitaba yansıtılmış durumda. Bu yüzden de kitabı okumak oldukça kısa sürüyor. Yani demem şu ki bir karakterden başka bir karaktere geçişlerde kesintiler yok, aksine kitabı akıcı yapan karakterlerin kendi cümleleri.

Bir solukta okudum bu eşsiz kitabı. Hatta çok zamanım oldmadığından otobüste bitirdim resmen kitabı. O kadar kendimi kaptırmışım ki bir seferde ineceğim durağı geçirdim :)

Kitaptan ufak alıntılarla yazımı sonlandırmak istiyorum.

Hepimiz suyun altındayız. 
Aşık olduğumuz anlarda, güldüğümüz ya da bir sanat eserine baktığımız anlarda, suyun üstüne çıkıp ciğerlerimizi hava ile dolduruyoruz. 
Sonra tekrar suyun altına giriyoruz. 
Her an boğuluyoruz ama ölmüyoruz.


İnsanlar kurşunları duvara saplamak amacıyla yapsalardı, o zaman duvara saplanmak isterdim. 
Ama insanlar duvarları, sınırları belirlemek için yapar. 
Kurşunları da öldürmek için.


Benim ülkem biraz Doğu'dur biraz Batı'dır. 
Doğulu gözüyle bakarsan Doğu'nun bittiği yerdir. 
Batılı gözüyle bakarsan Batı'nın bittiği yerdir. 
Bitiktir. Herkese göre ötekidir. Öteki olmak zordur. 
......................................
Bu kadar silahın olduğu bir dünyada, bu silahların tüketileceği savaşlar olmak zorundadır.


Aşk hayatın amacı gibi sunuldu bize. 
Filmlerde, şarkılarda, kitaplarda hep aşk vardı. 
En sert gerilim filmlerinde dahi bir yere aşk sıkıştırılmazsa olmazdı. 
Aşkın bize bu kadar fazla sunulması onu hayatımızın olmazsa olmazı yapar. 
Eğer aşık değilsek sanki eksik bir şey vardır yaşamımızda. 
Ve bu nedenle deli gibi aşkı ararız. 
Ruh ikizimiz, ten uyumlumuz, seks partnerimiz, kalbimizin diğer yarısı, ying isek yangımız, yaşam sebebimiz, oksijenimiz, azotumuz, boku boncuklu, teri yifsen loren dö la parfümlümüz. 

Üçüncü sayfa haberlerinde aşk cinayetlerini gördükçe bu saçma duyguya yüklenen psikopat anlamalara şaşırıyorum. Bir çocuk sevdiği bir oyuncağı başkaları oynamasın diye parçalar mı? Ama yetişkin parçalar!


Kitabın Adı: Sen Kaç Ben Onları Oyalarım
Kitabın Yazarı: Bülent Usta
Yayınevi: Trend Yayınevi

1 yorum :

Adsız dedi ki...

Sağlam karakterlere sahip dizi film gibi bir kitap. 2 günde bitirdim. Daha yok mu?

Murat Atabar