23 Mart 2014 Pazar

Hushpuppy ve Hayal Dünyası


Beasts of the Southern Wild filmin adı. Türkçeye çevrilmiş haliyle Düşler Diyarı.

Film 2012'de Sundance Film Festivalinde oldukça beğenilen filmler arasındaymış. Hatta biletleri de çok kısa bir sürede tükenmiş. Ayrıca da ulusal yarışma kategorisinde de birincilik ödülüne layık görülmüş.

Film oldukça yavaş ilerliyor. Hatta ilerlemiyor bile diyebilirim. Yaklaşık bir buçuk saat süren filmi sanki bir asır izlemişim gibi hissettim izlerken. Ancak bu durağanlık insanın filmden kopmasına neden olmuyor. Aksine filmin izleyiciyi kendine bağlayan bir yapısı var.

Başrol oyuncumuzun filmdeki karakterinin adı Hushpuppy. Minik oyuncumuz ara ara kendi iç dünyasına yolculuklar yapıyor. Okul diye tabir edilen yerde öğrendiği az bir bilgiyi de gerçeklikle bağdaştırarak hayal dünyasına ufak çaplarda yolculuklar yapıyor film ilerlerken. Bir yandan da zorlu yaşam şartlarına karşı erkeksi bir duruş sergilemeye çalışıyor. Çünkü annesi o daha çok küçükken uzak diyarlara kaçıp gittiğinden güçlü olması gerektiğini söylüyor babası Hushpuppy'e.

Minik karakterimizin hayal dünyası demişken hayal dünyasının gerçeklikten kopuk olmadığını da belirtmek isterim. Gerçeklikle yoğrulmuş bir hayal dünyasına sahip ufaklık. Yönetmen günümüz sıkıntılarının, küresel ısınmanın, tükenen nesillerin falan çocukların beyinlerinde nasıl hayal edildiğine de değinmiş. 

Miniğimizin ilerleyen sahnelerde dile getireceği cümleler izleyici can evinden vuracak cinsten.
Hatta ufak bir örneklem sunmak istiyorum:

"Her şey sessizce gözümün önünden kaybolduğunda beni var eden her şeyin görünmez parçalar halinde uçuştuğunu görüyorum. Çok dikkatli baktığımda, uzaklaşıyor ama sessizce uzaklaştığında, aslında tam burada olduğunu görüyorum. 

Koskocaman bir evrende ufacık bir parça olduğumu görüyorum ve bu her şeyi doğru kılıyor. 

Öldüğüm zaman gelecekti bilim adamları tüm bunları bulacaklar. Bir zamanlar Hushpuppy adında birinin olduğunu ve babasıyla birlikte Küvet’te yaşadığını bilecekler.
"


Bu arada film Türkiye'de de Filmekimi kapsamında gösterilmiş. Ben gecikmeli olarak bu filmi izlemeye nail oldum. Bu kadar geç izlemiş olduğuma da açıkçası pişmanım...

Eğer daha fazla geç kalmak istemiyorsanız kısa sürede izlenecekler listenize bu filmi alın derim.

Şimdiden iyi seyirler.

Yorum Gönder