2 Eylül 2012 Pazar

Grave Encounters 2011

El kamerasıyla çekilen filmlerin miladı The Blair Witch Pojecttir.

O anki sahnede yansıtılmak istenen korku el kamerasının titremesiyle, ani hareketlenmelerle izleyiciye aktarılıyor. Bu şekilde seyirci filmi daha etkin bir şekilde izlemeye başlıyor hatta ve hatta filmin içine daha hızlı bir şekilde çekilmiş oluyor.

Zaten hayatımızın bir çok alanına el kameraları girmiş vaziyette. Hatta ve hatta cep telefonlarımız bile küçük birer el kamerası vazifesi görmekte. Durum böyle olunca da filmin gerçek hayatta yaşanabilirliğine olan inanç daha da bir artmakta. Bu da korkma eylemini daha da aktifleştirmekte.

Düşünsenize elinizde bir el kamerasıyla sağı solu çektiğiniz bir an sağdan soldan zombilerin üzerinize akın ettiğini... Uuuu benim için hayali bile tüylerimi diken diken etmeye yetiyor.

Grave Encounters da bir Blair Poject olmasa da türünün oldukça sağlan örneklerinden.

Bir tv için korku show çekimi yapan bir grup genç kendilerini efsaneleşmiş bir akıl hastanesine çekim yapmak için kilitlettiriyor. Filmimiz de bu kilitlenme olayından sonra başlıyor.

Acaba ekip bu akıl hastanesinden kurtulabilecek mi? Akıl hastanesinin önceki geçmişi nasıl sırlar barındırıyor. Anlatılanların gerçeklik payı var mı? Delilere daha önce işkence edilen odalar mevcut mu? Hayaletler peşlerine düşecek mi? Yanlarında getirdikleri aletler onları korumaya yetecek mi? Daha neler, neler...

Paranormal Activity ve Rec fiyaskolarından sonra izlediğim en iyi el kamerası çekimi film diyebilirim. Ayrıca imdb puanı da bir korku filmine göre oldukça iyi.

İzlemenizi tavsiye ederim.

Filmin imdb sayfası : http://www.imdb.com/title/tt1703199/

Sinemalar.com yorumlarına ulaşmak için : http://www.sinemalar.com/film/131096/mezar-bulusmalari

Ekşi Sözlük yazarlarının fikirlerine göz kulak vermek için : http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=grave+encounters 














8 yorum :

SirEvo dedi ki...

El kamerası demek ben demek ve benim bu filmden haberim yok. Ağlamak istiyorum. Hemen araştırıyorum. Tavsiye için teşekkürler.

Leithy Cat dedi ki...

Umarım beğenirsin de bu ne be kedi demezsin bana Evocum :))

SirEvo dedi ki...

Amin. :P

Bu arada fuar nasıl yav? Kitaplarla ilgili bi atraksiyon var mı? İndirim olsun, imza olsun...

Leithy Cat dedi ki...

sırf yemek var. her stand yemek neredeyse. kitap dersen de ben sana kitap fuarı zamanı haber vereyim. çünkü kitap fuarına daha çooook zaman var. olur mu?

SirEvo dedi ki...

Kitap Fuarı'na 2 kez gittim bu yıl. :)

Leithy Cat dedi ki...

her sene hiç aksatmadan gidiyorum. bu sene de ben üç kez gittim. birincisinde arkadaşıma hediye aldım, ikincisinde kardeşime kitap baktık, üçüncüsüne yalnız gittim sırf o kitapların kokusunu içime çekeyim ve istediğimi istediğim gibi kurcalayayım diye :)

SirEvo dedi ki...

Valla ne yalan söyliyeyim, ben askerden evvel kitapların yüzüne bakmazdım, 2 yılda bitirdiğim kitap var. O yüzden hiç gitmemiştim fuara daha önceden. Ama artık öyle bir duruma geldim ki, mesela dün gittiğim sahaflardan 12 kitapla döndüm. :D

O yüzden bundan sonra daha sık gideceğim kesin fuara. :))

Leithy Cat dedi ki...

sevindim senin adına :) geç de olsa güzel bir başlangıç yapmışsın.