22 Kasım 2010 Pazartesi

Bir Film Takıldı Aklıma!

Bir film adını hatırlamaya çalışıyorum. 2007-2008-2009 yıllarından birinde yapılmış olup, yatalak annesiyle birlikte ablasının ölümüne sebep olan kızın akıl sağlığını yitirip hastaneye yatırılmasıyla başlıyor.
Daha sonra tekrar eve döndüğündeyse yaşadığı bütün olayların sebebinin üvey annesi olduğu sanısına kapılıp üvey annesini öldürmesiyle son buluyordu.
Film korku-gerilim türünde olup, A Tale of Two Sisters (2003-Kore) filminden arak bir senaryoya sahipti.
Hatırladıklarım bu kadar. Arşivimde olan bir film olmadığından adını hatırlamakta zorlanıyorum.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.
Aha buldum diğer filmin adını The Uninvented. Bu filmde 2009 yapım olup, neredeyse The Tale Of Two Sisters ile birebir aynı senaryoya sahip.
Filmin senaryosunun niye bu kadar tanıdık geldiğini şimdi daha iyi anlayabiliyorum. Ama şöyle bir gerçek varki Kore yapımı olan film yeni yapım olana göre gerçekten her yönden daha sağlam. İçine gizlenen dram, insanı filmin sonunda ağlayacak raddeye getiriyor. 
Filmi hiç bir yorumun etkisinde kalmadan önce izlemenizi, sonrasında yorumları incelemenizi öneririm. Eğer vaktinizde olursa bir kez daha izleyin derim, çünkü film ilk izlemede o anın sıcaklığıyla tam olarak anlaşılmıyor ve bazı vurgular çok sığda kalıyor, derine inemiyor insan.
Ben 10 üzerinden 10 derim bu filme. Siz ne dersiniz bilemem :) ama izledikten sonra buraya bir yorum bırakırsanız süper sevinirim :)
Hadi kalın sağlıcakla. Benim bugün bir sınavım var :(

9 yorum :

Maya dedi ki...

Uzak doğu korku filmlerinden kaçınırım nedeni ise adamların ciddi anlamda işi çözmeleri..valla günlerce kendime gelemiyorum:) bunun dışında uzak doğu filmlerini severim hatta en sevdiğim yönetmenlerin başında yer alan stephan chow da bir uzak doğulu:p bu arada rabbim sınavında yardımcın olsun..Zihin açıklığı versin inşallah..

İnsanat dedi ki...

Kore yapımı olan , psikolojik korku filmi değil miydi ?
Uzun zaman önce izlemiştim bu filmi ağır spoiler içeriyor Kore yapımı olan o yüzden çok fazla yazıp izleyecek olanları üzmek istemem ama ne yalan söyleyeyim beni duygulandırmaktan öte korkutmuştu.Yeni versiyonu hakkında ise bir bilgim yok.

ஐ๑LeiThYcAt๑ஐ dedi ki...

aklıma takılan film korku-gerilim.
bir de ben zerre korkmadım daha önceden çalıntı yapımı izlediğimden bir çok yerde karşıma ne çıkacağının bilincindeydim.
birebir aynı yapmışlar yaa helal diyorum.

3m1r dedi ki...

Hatırlamaz olurmuyum :)
İngilizce: A Tale of Two Sisters
Türkçe: Karanlık Sırlar
Okunuş Hangul: Janghwa, Hongryeon - 장화, 홍련
Yapım yılı: 2003
"Annelerinin gizemli ölümünden sonra bilinmeyen bir hastalığa yakalanan iki kız kardeş hastaneye yatırılır. Tedavileri tamamlandıktan sonra eve dönen kardeşler, babalarının yeni eşi olan Eun-joo isimli üvey anneleriyle anlaşamaz. Zaman zaman üvey annelerinin garip davranışları ve kardeşlerin hastalığının tekrarlaması evde huzursuzlık yaratır. Ayrıca babalarının olaylara tepkisiz kalışı ve labirenti andıran yapısıyla yaşadıkları ev, kızları tedirgin etmeye başlar. Tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de doğaüstü olayların meydana gelmesi, gerilimi arttıracaktır."

öküz dedi ki...

Evet; harika bir filmdi.. Gerilim maskesi takmış, fazlasıyla etkileyici/iç burkucu/boğaz düğümleyici bir dram..

bevren dedi ki...

Bu filmin de mi kopyasını yapmışlar :( My Sassy Girl ile zaten Kore filmlerini kopyalayarak başarı elde edemeyeceklerini anlamış olmaları gerekirdi.

prettyflowery dedi ki...

güzel bir film önerisine ihtiyacım vardı,iyi oldu bu öneri
sınavın da umarım iyi geçmiştir :)

Kısaca Fd dedi ki...

izlemiş yorum yapmıştım blogumda..fena sayılmazdı.korkuyu beceremdiklerini söylemek zorundayım ama :)

ஐ๑LeiThYcAt๑ஐ dedi ki...

ben bayıldım valla :D korkudan-gerilimden çok dram vardı ya o beni bitirdi :)