24 Ekim 2010 Pazar

Kan Arzusu / Thirst / Bakjwi (2009)

IMDb puanı 7.2  bu fimi değerlendirme ölçütü olarak gayet iyi.

      • Yapım: Güney Kore
  • Tür: Dram, Erotik, Gerilim, Korku
  • Yönetmen: Chan-Wook Park
  • Oyuncular: Eriq Ebouaney, Woo-seul-hye Hwang, Dal-su Oh, Ha-kyun Shin, Hae-suk Kim, In-hwan Park, Kang-ho Song, Mercedes Cabral, Ok-bin Kim, Young-chang Song
  • Senaryo: Chan-woo Park, Seo-gyeong Jeong
  • Yapımcı: Chan-woo Park, Ahn Soo-hyun
  • Görüntü Yönetmeni: Chung-hoon Chung
  • Müzik: Young-ook Chung

Yer yer aşırı romantik, ve yer yer aşırı erotik. Ama belirli bir çizgide giden yapıya sahip. 

Başroldeki şahsiyetin bir rahip olduğunu da düşünürsek filmin ilginç bir senaryoya sahip olduğu gerçeği ortaya çıkmış olur.

Alacakaranlık serisini beğenmeyenler, Kan Arzusunu da beğenmeyeceklerdir. Ancak Alacakaranlık serisinden daha farklı bir başlangıcı var vampirliklerinin; bir "hastalık". Ve rahibin karınını da intihar etmek isteyen insanlarla doyurması da işin komik tarafı. 

Filmin başlangıcında rahibin ettiği bir duayı ve ardından hoşuma giden bir kaç cümleyi sizle de paylaşayım:

"Tanrım, İsa mesih adına dualarımı kabul et. Nasıl ki bir cüzamlının etini çürütüp alıyorsan, benim de vücudumdaki her şeyi al. Uzuvları olmayan sakat biri gibi kalayım ki, başıboş davranmayayım. Yanaklarımı koparıp al ki, gözyaşım üzerinde süzülmesin. Dilimi ve dudaklarımı körelt ki, onlarla günaha giremeyeyim. Tırnaklarımı sök ki, kem şeylere el süremeyeyim. Omuzlarımı ve sırtımı öyle bük ki, sırtımda hiçbir şey taşıyamayayım. Beyninde tümör olan biri gibi, muhakeme yeteneğimi elimden al. Başkasının namusuna göz dikersem bedenimi parçala, beni onursuzlardan eyle ve utanç içinde yaşamamı sağla. Kimsenin bana dua etmesine müsaade etme. Sadece yüce isa mesih’in bana merhamet etmesine izin ver."

"Seninle sonsuza kadar yaşamak istemiştim... Artık cehennemde buluşuruz..."

"Tavuk yediği için tilkiye günah işliyor diyebilir misin?"

İzleyin diyemem ama izlemeyin de diyemem. Kendi kararınızı kendiniz verin. Tek diyeceğim çok fazla bir beklentiyle izlemeyin hayal kırıklığına uğramanızı istemem. İçinde korkudan, gerilimden eser yok... 

Filmden karelerle veda ediyorum haydin kalın sağlıcakla...







5 yorum :

Lütfi MUTLUER dedi ki...

Filmin sahneleri bana çekici gelmedi ama imdb den bu puanı aldıysa gerçekten kalite bir filmdir.

8ex-en8 dedi ki...

Çakma vampirlerden nefret ediyorum.

cAt dedi ki...

sanki gerçeği var hey allam ya :D

kişisel depresyon anları dedi ki...

Alacakaranlık serisini serisi ile bu filmi karşılaştırman bana çok garip geldi... Aralarında bir bağ kuramadım ben. Chan-Wook Park'ın en iyi filmlerinden biri bence zaten kötü filmi var mı diye düşünüyorum. Ancak herkese hitap etmeyen bir film.
Bir vampir filminden çok dini, gücü varlığı sorguluyor.
Güç elimizde olduktan sonra ne olursak olalım nefsimize yenik düşüyoruz...
Kurgu görsellik, oyunculuk kesinlikle mükemmel... Bence kesinlikle izlenmesi gerekenler arasında film...

cAt dedi ki...

sanırım duygusallğı ve vicdanı olan vampir kavramını beğenmediğimden benzettim alacakaranlık serisine. bakış açısı farkı.