4 Eylül 2010 Cumartesi

Sözüm ki Tek Sana Geçmez Celladımsın Ey Zaman


Benim büyük bi baş ağrım var.
Niye mi?
7/24 yatıp kitap okuduğumdan.
Sonuncu bitirdiğim kitap Safiye Sultan serisinden Sözümki Tek Sana Geçmez Celladımsın Ey Zaman.
Yazarı Ann Chamberlin.
Safiye sultan Serisinden tek bu kitabı okumadım tabikide. Zaten seri halinde kitapları tam anlamıyla okumadım mı tadına varamıyorum. 

İlk kitap Hadım Edilmiş Bir Aşk
Sofia.
Hani kitabı okurken o Sofia'yı yanımda olsa boğacak raddeye geldim. Köle olarak hareme satın alındığında adı Sofia'dan Safiye'ye çevrilen kızımızın bin bir entrikası dudak uçuklatan cinsten.
Sofia italyancada bilge anlamına geliyor, Safiye ise güzel...
Sofia Baffo her ikisini de bünyesinde barındırmasına rağmen asla ikisini ortalamayı başaramayan bir gözde.
Haremde bir cariye gibi değil, bir hükümdar gibi çürütüyor yıllarını, kendi kuyusunu kazdığını bilmeden... 
Ve Sofia'yı alan Valide Sultan, karlı çıktığını sandığı bu alışverişten hüsrana uğrayarak dünyaya veda ediyor.

İkinci kitap Ya İpek Urgan, Ya Gümüş Hançer,
Bir hadımın öteki dünyayla yaşadığımız dünya arasında bir geçiş, kadınla erkek arasında bir kaçışının temsili olduğunun hikayesi.

Üçüncü kitap Sözüm ki Tek Sana Geçmez Celladımsın Ey Zaman
Güzel olanın ardına gizlenen acıların... Sonu gelmez ölümlerin... 
Hüznün merkezi...
Ama gerçekler her zaman su yüzüne çıkar.
Boşa harcanmış bir ömür, tutulan büyük bir yeminle tarihin arka odalarına sürükleniyor.
Sofia Baffo ya da Safiye emellerine ulaşabilecek mi? 
Valide Sultan Olabilecek mi? 
Ya da en önemlisi, padişahın karısı olabilecek mi?


Gecikmeli de olsa okuduğum bu seriden büyük bir haz aldım. Umarım okursunuz.

3 yorum :

onur dedi ki...

tuhaf.tebrik ederim.
blog takip etmeye başladım bu aralar ve ilginç bir uğraş keşfettiğimi sanıyorum.
özelin bağımsızlığını dikizlerken kendi özelimin evrenselliğine gözüm takılıyor ister istemez.
ama iyi.
güzel blog.
belki kesişir yine yolumuz.:)

CEM AKYUREK dedi ki...

Uzun süredir kitap okumuyorum. Çok süper kitap alış verişi yapıyorum ama. Diziliyorlar raflarda. Bahane de yok okumamam için. Neden böyle oldum anlamadım. Seni tebrik ederim. Kitap okumak önemli.

Adsız dedi ki...

najugodnejše varcevanje [url=http://www.poteza.info]poteza[/url]