25 Eylül 2010 Cumartesi

Elinin Hamuruyla...

Babam bir seneyi geçkin bir süredir emekli olduğundan ya evde takılıyor, ya kahvede, ya meyhanede.

Hani bir deyim vardır 'elinin hamuruyla erkek işine girişme' diye (hah ben o laftan tiksinirim) işte bu lafın tam zıttı babam için geçerli.

Sabah kalktım ev temizleyelim dedi annem. Tamam dedim. Başladık temizlik yapmaya annem toz alıyor, ben süpürüyorum falan. Babam dikildi başımıza (diktatörlük ruhunda var) sağı iyi süpürmedin, solu süpür, solu eksik yaptın tekrar süpür. Ben alttan alttan delirmeye başladım. Neyse bu sefer bu anamın yanına gitti düzgün silmedin bak burada toz kaldı (birde anacığımın bin bir zahmet sildiği yerleri parmaklıyor toz kaldığını gösterecek aklınca), burayı tekrar sil, yok cam sille temizlik mi olurmuş kloraklı suyun canımı çıkmış...

Allah bir çene vermiş gerisini koy vermiş yemin ederim. Şeytanlarım zıpladı zıplıcak ki annemin şeytanları felaket bir atağa geçti de bana laf düşmedi :D

Annem can kırıkları dolu sesiyle 'Ya sen bir kahveye gitsene... Ha kahveye gitmeyeceğim diyorsan o çok bilmişliğinle al toz bezini eline de benim yerime toz al. Ben sana emir vereyim orası olmadı burası olması diye. 40 yıllık ev hanımıyım ama demek ki bilmiyorum ev işini, temizliği... Bundan sonra sen yap da azcık da ben keyfime bakayım :D'

Aha orada dumur oldum ben gülmeye başlıyordum ki zor tuttum kendimi :D hayır bir duysa haline güldüğümü yapıştırır verir iki seksen yere beni :D Hiç duymamış gibi temizliğe devam ettim.

Babam da homurdana homurdana giyindi üstünü, gitti kahveye.

4 yorum :

C3Moi dedi ki...

maksat can sıkıntısını gidermek. o yüzden uğraşıyodur sizle.

Şirvan dedi ki...

Erkek milletine emeklilik yaramıyor anacım. Bizimki de emekli oldu delirdi resmen; ocaktaki yemekten tut da, dolaptaki elbiseye kadar her şeye burnunu sokar oldu. Neyseki ben evden ayrılıp kurtuldum. Anneme de Allah kurtarsın demekten başka çare yok. Sizi de Allah kurtarsın:))

Profösör dedi ki...

Ben de onun için evden kaçrım hep temizlik yapıldığında..

Kısaca Fd dedi ki...

ben de mi öyle Olurum diye düşünmüyor değilim. :) Olmam ama.