10 Ağustos 2010 Salı

Reklam-Meklam Çekilmez Şimdi Bu Sıcaklarda

Doymak bilmez nefslerin hizaya geldiği, insanların huzur bulduğu, paylaşmanın tadına varıldığı, yalnızlığın unutulduğu güzel ay Ramazan'ı Şerife girmekteyiz bu gece yarısı.

Yarın oruçların ilk günü olacak. Bu sıcakta rabbim herpimizin yardımcısı olsun.

İzmir yanıyor, yakıyor, nem insanı boğuyor. Karşı kıyıyı buhardan göremiyorum. Buram buram ter fışkırıyor sağımdan solumdan, koltuk altımdan, belimden... Ellerimi iki de bir pantolonuma siliyorum. Dudaklarım pet şişeye ha yapıştı ha yapışacak o kadar su içiyorum yani. Ama dayanmıyor bünyeme, ter ifrazatı olarak geri çıkıyor hepsi.

Açlık umrumda değil ama susuzluğa nasıl dayanırım bu sıcaklarda bilmiyorum. 

Annem allah kerim, allah büyük dedi. Biliyorum dedim. Ama sen yine de yollarda helak olma tutma evde olmadığın günlerde oruç dedi. 

Anne kazık kadar oldum yapma şunu dedim, karışma bana... Ama başına birşey gelirse ben ne yaparım dedi. Eee dedin ya rabbim büyük elbet yardımcı olur, kulunu yarı yolda bırakmaz dedim.

İyi mi dedim bilmiyorum. Kendimi bildim bileli tutarım orucumu ama bu sene sanki zorlanacağım :( 

Çocukluğumun oruçları geliyor aklıma öğlen ezanına kadar tuttururdu annem alışalım diye. Gizlice su içerdik bazen kardeşimle :D Ne günlerdi ya...

Neyse neyden bahsedecektim nereye geldim. Benim sözüm şu ki tv yine yemek programlarından geçilmeyecek, dini duygular sömürülecek, reklamlarda dede-torun-kola üçlüsü birarada bulunacak...

Tvden uzak duralım yoksa sonumuz pek hayır değil bu otuz gün içinde. Reklam meklam çekilmez şimdi bu sıcaklarda...


4 yorum :

Profösör dedi ki...

Tüketici bir toplumun reklamına biz de izleyici olarak figüranlık yapmayalım.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

gerçekten her ramazanda çıkan,kola ve yoğurt reklamlarından gına geldi.ramazan biter şeker reklamları başlar böyle sürüp gider.Neyseki kurbanda koyun,dana reklamı yapılmıyor.Ne komik olurdu dimi,bizim koyun şöyle bizim koyun böyle diye anlatan birisi:))))

Maya dedi ki...

ramazanın mübarek olsun, ben de senin gibiyim, hiç bırakmadım orucumu ve ilk defa bu sene biraz tedirginim, yine de orucu veren Allah sabrını da verir, sevgiler :)

kamikaze dedi ki...

Ramazan'ın hayırlı olsun canım benim.Allah tuttuğun tüm oruçları kabul etsin.