31 Temmuz 2010 Cumartesi

Flip-Flop Maceralarımaa Gelll Anammm

Pazar günü alalacele hastaneye giderken ayağıma ayakkabı geçirmeye zaman bulamamıştım. Bununla birlikte ayaklarımdaki flip floplar yerle bir aşırı düz taban, boyum az buçuk uzun olduğundan hiç topuklu bir şey giymeyi sevmem.

Ama o gün bu topuklu sevmeme merakım başıma dert oldu, ayağıma gidiş yolunda cam çivisi gibi paslı bir şey battı. Eve döndüğümdeyse bir raptiye benim için hali hazırda ters bir şekilde beklemedeymiş gibi ayağımın diğer tarafına da o battı.

Hayır bir de onu çıkarmak yürek istiyor. Zaten ağladı ağlayacağım bir de öyle fiziksel bir acı işin içine girince insanın içi buruluyor.

Kanamdı da meret. Kanasa kolonyayla falan idare etcem, sileceğim, sabunlu suyla yıkayacağım falan ama yok zerre bir damla bile kanamadı. Hayır bir de eşşek gibi battı çıkarırken zaten canım çıktı.

Neyse dedim, kanamadığından da kimseye söylemedim. Cenaze kaldırıldı, etraf azcık sakinleşti, anne dedim çivi battı bana ne yapacağım ben. Sağlık ocağına git bir tetanoz aşısı vurdur ne olur ne olmaz, bir de senle uğraşmayalım dedi.

Hadi ona da tamam dedim. Tuttum sağlık ocağının yolunu gittim aşı vurdurmaya. Anlattım derdimi öyleyken böyle, böyleyken şöyle derken ehh iyi iyi bir aşı vurulacağına iki aşı vurulsan bir zararı olmaz dimi kehkeh kehh dedi saygıdeğer aile doktorum. Anlayacağınız tek tetanoz aşısı vurulmadım devlet babanın yukardan inme emrine tekabül kızılcık aşısı da vuruldum, doğurganlığım heba olmasın vatana millete beyni yıkanmış çocuklar vereyim diye!

Hayır kızılcığı vurdurmaz da sadece tetanozu vurdursam bir şeyler imzalamam gerekmiş. Dedim imzalamayacağım ve denekte olmak istemiyorum. Doktorum mahsun mahsun baktı ben kendi kızımı bile aşıladım eğer denek olduğunuzu düşünseydim onu aşılatırmıydım hiç dedi.

Hayır bir de aşırı derecede güveniyorum bizim aile doktoruna. Onu da kırmak istemediğimden vuruldum o aşıyı da. Ama benden bir hafta haber alamazsanız bilinki öldüm. Ardımdam üç kulhu bir elham okuyun beni unutmadığınızı bileyim.

Flip floplarla ikinci olayımsa yine her zamanki gibi yeğenim car car bağırınca kucağıma zorla tutuşturup parka postaladıklarında geldi başıma. Ağlamıyorum, kendimi dövmüyorum, metanetli davranıyorum ya ayak hizmetçisi gibi oldum evde sağa sola koşturup duruyorum. Yav kendimden küçüklere bile su falan götürüyorum. Tamam bunun lafı edilmez ama ağlamak acı çekmenin somutlaşmış haliymişçesine algılanıyor. Ben de ağlamadığımdan sanki mutluyum da hiçbir halt umrumda değilmiş gibi düşünülüyor. Bu da beni çileden çıkarıyor.

Neyse ben olaya döneyim, oturduğumuz yerler çok taşlı topraklı, ananemde yatıp kalktığımdan eve çok fazla gidemediğimden yine ayağımda flip floplarım var. Ayağımın altına oynak bir taş denk geldi hoppp kendimi yerde buldum. Çocuğa birşey olmasın diye sırtımı yere doğru attım ama o can acısı beni mahvetti, dedim gitti benim kaburgalar. Şu an mosmor sırtım, kalçam.

Bizim velet bastımı yaygarayı allahım susmak bilmiyor. Unuttum acımı (bir de tetanoz aşısı sol kolumu kullanmamı engelliyor) koştura koştura eve geri döndüm, yarası falan varsa sileyim temizleyeyim diye. Ama hissediyorum sadece korktuğundan ağlıyor sıppa. Söyle bakim çocum neren acıyor eski kabuk bağlamış yaralarından birini gösterdi 'aba bura acıyor bura krem sür'. gönlü olsun diye sürdüm kremi, sustu bi beş dakika sonra bastı yaygarayı tekrardan. Ne oldu yinee dememe kalmadan 'ABAAAA HANGİ KOLUM ACIYOR ABAAA' demez mi kahkahalarla gülmeye başladım sinirimden. Benim deli gibi gülmeye başladığımı görünce sustu velet.

Allahtan ki sustu yoksa o çığlık attıkça ben onu duvardan duvara çarpma arzusuyla yanıp tutuşuyordum.

İşte bugünlükte bu kadar. Eve uğradığım zamanlarda yazacağım yine.

Bir daha flip flop giymeme arzusuyla, kendisini evde terlik giymedimi çıplak hisseden kediden sevgileler...

3 yorum :

Kısaca Fd dedi ki...

geçmiş olsun Cat,benim de bi kere koca çici batmıştı ayağıma.Bide tam ortasına baya girmişti.paslıydı üstelik.İki gece uyuyamamış bir hafta üzerine basamamıştım.Çok ağrıyodu.Bilirim sancısını.

Krema Tadında dedi ki...

çok geçmiş olsun Cat , evet bu açık terlikler dışarısı için iyi bir tercih değil diye düşünüyorum benimde ayağıma cam batmıştı ondan sonra giymedim bir daha

Profösör dedi ki...

Geçmiş olsun kardeş..