29 Temmuz 2010 Perşembe

Aferin Maşallah Gittii...

Söze nasıl başlarım, nasıl anlatırım bilmiyorum. Tek bildiğim aferin maşşallahın artık bu dünyada olmadığı.

İçimdeki acıyı kelimelere dökmek, cümleleri ard arda sıralamak zor, ama kimseye anlatamıyorum, güçlü olacağım, destek çıkacağım diye içime atıyorum. Bir şekilde anlatmalı içimi dökmeliyim.

En baştan tüm iğnesiyle tüm sıradanlığıyla anlatacağım.

Cumartesi doğum günümdü, ama aynı zamanda bir kuzenimin nişanı başka bir kuzeniminse kına gecesi günüydü. Bu yüzden annemler babamın köyüne, teyzemler ve sülalenin geri kalanı diğer köye gittiler.

Evde, ananemle dedemin yanında bir kardeşim bir ben bir de teyzem en küçük teyzem kaldı (küçük teyzemin bizle kalmasının sebebi de dedemin yatalak olması ve altını bizim değiştirmemizden utanmasıydı).

Cumartesi gecesi hep beraber doğum günümü kutladık mum üfledik, pasta yedik, eğlendik tavla bile oynadık. Çok güzel bir gün geçirdik hep beraber.

Pazar günü (yine annemler köyde) bir biz varız ananemlerde akşam üstü, banyo yapmak için eve döndüm ben. Kardeşime de evdeyken mesaj attım gel azcık evi beraber toplayalım. Mesajı atar atmaz ev telefonu çaldı 'koş yetiş dedeme birşey oldu.'

Kıçımda yırtık donum, ayağımda şipidik terliklerim üstümde askılı tshirtümle fırladım çıktım sokağa. Ama elim ayağımı zor zaptediyorum nolur birşey olmasın nidalarıyla.

Gittiğimde ambulans gelmişti. Kaldırdık sedyeyi hastanenin yolunu tuttuk bir teyzem bir ben yanımızda ne erkek var ne doğru dürüst para var. Aceleden telaştan herşeyi unuttuk elimiz ayağımıza karıştı. Kardeşimi ananemin başında bıraktık.

Ambulansta teyzem ağlıyor, teyzem ağladıkça ambulans şoförü kız ağlıyor. Ben biri yanımda ağladımı kesinlikle ağlayamam korkumdan, daha fazla ağlar susturamam zapt edemem diye.

Neyse hastaneye geldik bir hışımla dedemi aldılar içeri bize girmeyin sadece kaydını yapın biz sizi çağıracağız dediler.

Teyzem o lafı duyunca attı kendini yere başladı ağlamaya, zor susturdum, gittim kaydı yaptım ben kaydı bitirdim bitirmedim içerden çağırdılar işte bilmem kimin yakınlarından biri gelsin diye baktım teyzem hüngür hüngür yine ağlamaya başladı dedim sen dur ben girerim içeri ama ağlama artık yıpratma kendini.

Neyse girdim içeri. Hemşire az bekle doktor gelcek dedi. Tamam beklerim ben dedim. Bir beş dakika kadar bekledim doktor geldi, ağzındaki baklayı çıkaracak ama bakınıyor sağıma soluma başka biri desteği falan yok mu diye. yok kimse bana söyleyeceksiniz dedim  Canım başınız sağolsun hasta buraya geldiğinde yapacağımız hiç birşey kalmamıştı görmek ister misin son kez dedi, elim ayağım boşaldı ama dışarda teyzem var ona nasıl söylerim ben ağlarsam ben güçlü olmazsam dışarda ağlayan hiç durmaz diye sustum. Son kez görmek için doktoru takip ettim, o sırada dedemin çenesini bağlıyorlardı.

Başka görmek isteyen varsa gelsin dediler, yok dedim zaptedemem ben çok ağlıyor görmesin daha iyi dedim. Çıkış işlemlerini yapmam için gerekenleri söylediler dedimi morga indirdiler.

Gittim teyzemin yanına kötü birşey mi oldu diye bağıra bağıra ağlamaya başladı, dedim yapma teyze rezil oluyoruz biraz sakinleş yapmam gerekenler var ben döncem dönünce sana anlatacağım dedim. Çıkış işlemlerini tamamladım nüfus cüzdanını falan bıraktım hastaneye nüfus müdürlüğüne öldüğünü haber versinler diye.

Sonra döndüm teyzeme ama teyzeme söylemem gerek kalmamıştı anlamıştı. Biliyorum öldü demi dedi başımı sallamakla yetindim, cevap versem ağzımı açsam biliyordum ağlayacaktım bu yüzden sustum.

Söyleyemdim görmek ister misin diyemedim. Sabah gelin alın dediklerinden bir taksi çağırdım eve döndük evde vereceğim parayı dedim adam tamam dedi, allah razı olsun.

Zaten eve dönünce telefon trafiği başladı aramam gereken herkesi aradım. en çok üzülerek konuştuğum yurt dışında yaşayan gelmeleri, cenazaye yetişmeleri neredeyse imkansız olan teyzemlerdi...

Uuzunca bir zamandır olmada da birkaç gündür oratalarda yoktum farkında mısınız bilmiyorum. Hepinizi özledim.

Rabbim hayırlı ölüm nasib etsin hepimize.

11 yorum :

Mavi Balon dedi ki...

Canım yaa.. Başın sağolsun.. Okurken tüylerim diken diken oldu inan.... Mekanı cennet olsun inşallah...

dwarfwaves dedi ki...

başınız sağolsun...çok acı bir şey böylesi vedalar...

absolut dedi ki...

başın sağolsun, allah rahmet eğlesin..

Leylak Dalı dedi ki...

Başın sağolsun canım, Allah sana da, ailene de sabır versin...

Krema Tadında dedi ki...

Cat başınsağolsun ... dedenin mekanı nurla dolsun ...

tugbatugba dedi ki...

CANIM BENİMMM İNNALİLLAHİ VE İNNAİLEYHİRRACİUN ONDAN GELDİK GENE ONA DÖNDÜRÜLECEĞİZ. BAŞIN SAGOLSUN KALANLARA RABBİM SABIR İHSAN EYLESİN ÇOK ZOR BİRŞEY BİLİRİM.. MAALESEF CÜMLELERİ TIKANDIGI BİR DURUM...

life dedi ki...

çok üzüldüm...başınız sağolsun...allah hepinize sabır versin..mekanı cennet olsun..

Nunuş dedi ki...

başın sağolsun..Allah rahmet eylesin..

pippi haşmet dedi ki...

Başın sağ olsun cat :(
Allah sizlere ömür versin.
Ben de geçen yıl bu zamanlar kaybettim büyükbabamı ve benzer bir yazı yazmıştım.
Büyüdükçe eksiliyor hayatlarımızdaki insanlar. Bu çok kötü..

Allah sabır versin.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

başınız sağolsun canım.Allah gani gani rahmet eylesin,mekanı cennet olsun.Geride kalanlara allah sabır versin canım.okurken tüylerim diken diken oldu.

Maya dedi ki...

başınız sağolsun, nur içinde yatsın deden inşallah, ruhuna fatiha gönderiyorum, Allah kabul eylesin...