5 Haziran 2010 Cumartesi

Satır Araları...

Neden beni hiç aramadın diye sordu ?
-Seni düşünmekle o kadar mesguldum ki, aramayı unuttum.. 
-Beni düşünmeni değil, aramanı isterdim.. 
-Seni düşünmezsem, arayamam ki.. 
-Beni düşündüğünde de aramıyorsun.. 
-Biliyorum ; Mükemmel bir ikilem bu... (Gökçen Yılmaztürk/ Aralık)
Dışadönük, kendini beğenmiş insanlara kıyasla içekapanık ve mütevazı insanların parıltısı daha azdır belki. Ama böyleleri oksijen gibidir. Varlıkları hemen anlaşılmasa da yokluklarında nefes almak zorlaşır. (Elif Şafak / Araf)

Merak ediyorum bir mahremiyeti var mı insan olmanın? Ara sıra da olsa, gözlerden kaçabileceğimiz, görülmekten kurtulabileceğimiz gececil bir an, karanlık bir nokta, kadit bir boşluk, belirsiz bir yırtık, ufacık bir çatlak, önemsiz bir kaçak... ( Mahrem )

Filozoflar dünyayı çeşitli biçimlerde anlamaya/yorumlamaya çalıştılar; ama asıl yapılması gereken onu değiştirmektir. (Karl Marks 1845,Feuerbach Üzerine Tezler)

Muhakkak ki, bütün insanların birer ruhu vardı ama birçoğu bunun farkında değildi. Bir ruh ancak bir benzerini bulduğu zaman, aklımıza, hesaplarımıza danışmaya lüzum bile görmeden ortaya çıkıyordu. (Sabahattin Ali / Kürk Mantolu Madonna)

Onu seviyor ve ondan nefret ediyorum. (Wílliam Shakespeare)

Hayatı ıskalama lüksün yok senin.Bir aşk için yapabileceğin her şeyi yaptığına inanıyorsan ve buna rağmen hala yalnızsan için rahat olsun. Giden zaten gitmeyi kafasına koymuştur ve yaptıkların onun dudağında hafif bir gülümseme yaratmaktan başka hiçbir işe yaramayacaktır.... ( Nazım Hikmet)

Herşey kötüye giderken, bu iyimserlik niye! (Candide- Voltaire)

Dine karşı asıl saygısız kişi, kalabalığın taptığı tanrıları tanımayan değil, tanrılar hakkında kalabalığın inandığını onaylayan kişidir. (Demokritos İle Epikuros'un Doğa Felsefeleri)

Derdim Başka....Sanma ki derdim güneşten ötürü; Ne çıkar bahar geldiyse? Bademler çiçek açtıysa? Ucunda ölüm yok ya. Hoş, olsa da korkacak mıyım zaten.Güneşle gelecek ölümden? Ben ki her nisan bir yaş daha genç, her bahar biraz daha aşığım; Korkar mıyım? Ah, dostum, derdim başka... (Orhan Veli Kanık)

Gerçek mermiler, dedim, kimbilir nereye düşer. Savaş alanında sadece boş kovanlar ve ölüler kalır... (Cesare Pavese- Tepedeki Ev)

1 yorum :

ebruli dedi ki...

süper olmuşşşşş