9 Mayıs 2010 Pazar

Sıcacık Kurabiyem


Tarifini teyzemden yalvar yakar aldım bu kurabiyenin. Anneler gününe annem için yapacağım desem de bana da yapmazsan avcunu yalarsın diye dellendi durdu, ben de yalandan söz verdim tarifi alınca da avcumu yalayaraktan ahanda böyle sen avcunu yalarsın diyip totomu silktim kaçtım teyzoşumun evinden :) balkona çıkıp elime geçirmiyim kızz seni yolacağım saçını başını dedi bu sefer de dil çıkarıp nanik yaptım :D
teyzemle neredeyse yaşıt olmamın verdiği bir rahatlık var onu da belirteyim.
Yoksa yaşımdan büyüklere saygısızlık yapmak adetim değildir. Saygısızlık yapanlara da oldukça kızarım hatta.
Kurabiyeyi kalp şeklinde yapacaktım ama teyzem dağılır dümdüz olur deyince o şekilden vazgeçtim, ufak bezeler haline getiripte dizdim tepsiye, ayrıca kurabiyeleri önceden ısıtılmış fırına sakın ola koymayın, yoksa yerle yeksan olup tepsiye yapışıyorlar. Tepsinin altını da yağlayacağım falan demeyin zaten içinde yeteri kadar yağ var herşeyin fazlası zarar.
He benim tansiyonum kolestrolüm var falan diyorsan da benden sana tavsiye uzak dur bu kurabiyeden.

Neyse tarifi sizinle de paylaşayım istedim hani belki annenizi sevindirmek isterseniz falan :)

Kurabiyenin içindekiler :
2 bardak nişasta
1 bardak un
1 bardak sıvı yağ
2 yumurta
1/2 paket margarin
8 kaşık toz şeker
1 paket vanilya
1 paket hamur kabartma tozu


Yapılışına gelirsek benim öyle onu önce kattım bunu sonra kattım gibi bir alışkanlığım yok zaten ilk denemede bu hale getirebiliyorsam bir kurabiyeyi ona şükredip yiyorum siz bildiğiniz şekilde yapın. Ben elime hangi malzeme geçtiyse kattım karıştırdım birazdan da çay demleyip afiyetle annemle ve kardeşimle afiyetle yiyeceğim.
Haydin kalın sağlıcakla.
He unutmadan tüm annelerin anneler günü kutlu olsun. Sadece belirli günlerde değil her zaman hatırlamak ve hatırlanmak dileğiyle...


6 yorum :

Profösör dedi ki...

Kurabiye canavarı olasım geldi ki bir de çocukluğum...

Mavi Balon dedi ki...

Ellerine sağlık, annenede en güzel anneler günü olsun. Evde ne akla hizmetse aldığım nişastayı ne yapayım diye düşünürken imdadıma yetiştin. Tavsiyene uyucam, yapıcam sanada haber vericem..

Liliputana dedi ki...

Imm ellerine sağlık canım :) Valla ben de yemek durumuna taktım yemek blogu mu açsam yoksa kişisel bloguma mı sıkıştırsam diye düşünüyorum bilemedim. Şimdi sende görünce kişisel blogda böyle konulara değinmenin gayet de hoş olduğunu düşünmeye başladım.

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.kurabiyeler nefis görünüyor. eminim annen bayılmıştır.senin ve annenin anneler günü kutlu olsun.nice senelere.sevgilerimle...

Mavi Balon dedi ki...

Sayfanı okurken aklıma geldi, bu kurabiyeleri yaptım yam ölçüye uyarak ne yazıkki o kadar yumuşak oldular ki bi türlü toplayamadım. Aklıma biraz daha nişasta eklemekte gelmedi ne yapyım? Pasta kreması torbası olur ya hani doldurdum içine ucundan sıkıp bişiler yaptım biraz ince sıkmışım nasılda yayıldılar :) ama bizim burdaki çocuklara dağıttım ben çok sevdiler :)

cAt dedi ki...

nişastasını fazla koyabilirsin en mantıklısı o geliyor benim aklımada. bir de bu kurabiyeleri sıcak fırına koymayacaksın o zaman dümdüz oluyorlar pişerken. en son olarakta kızarmaması gerek beyaz kalacak yani nasıl denir tam pişmeyecekler.