18 Mayıs 2010 Salı

Formatör Gelsin Burayaa Piliiiisssss

Şükür kavuşturana... Uzunca bir zamandır ortalıklarda yoktum belki farkeden birileri olmuştur.

Ben niye bloğumdan uzak kalabilirim tahmini çok basit 'bilgisayarım çökerse' tabikide...

Her neyse bilgisayarım nasıl çöktü diye sorarsanız açıklamaya başlıyorum. Bizim veletlerden birini ben bilgisayarda oyun oynayacağım diye tutturunca ve benimde o sırada işim olunca evde yalnız bırakıp işimi halletmek için evden ayrıldım. Ayrılmaz olaydım. Eve geldim pcyi açtım bekliyorum ekranda herşey normal. İlk başta düzgün bir şekilde açıldı sonra siyah bir ekran çıktı ve şu yazıyla karşılaştım 'ntldr eksik yeniden başlat'
Allah allah dedim tekrardan başlattım. Yine aynı yazı. Tekrar tekrar denedim hep aynı yazı. İyice sinirlerim zıpladı bilgisizliğimin siniri de üzerine eklenince hep bir taraftan söyleniyorum hem bir taraftan pcyi tekmelememek için kendimi zor tutarak elim f8de boyna komut sistemiyle başlatmaya çalışıyorum. Baktım olacak gibi değil, kuzenimin yanına gittim onun pcden ntldr'nin ne demek olduğuna falan baktım. Sonra düştü tabi jetonum ama bir hayli geç olmuştu jetonumun düşmesi. Boşuna uğraştığımla kaldım yani.

Neyse teknik servise götürmek istemedim çok uzun süre beklettiklerinden en nihayetinde formatlık işi var dedim oturdum kıçım üstüne. Ama format atmayı bilmiyorum ne akla hizmet teknik servise götürmedim orasını hala kestiremiyorum. Bir içim cız ediyor içten içe onca fotoğrafım var onca şarkım türküm var hepsi formatla unufak olur gider diyorum. Hayır kimi dangalozlar yedekli format kıçlarına zor geldiğinden uğraşmakta istemediklerinden basıyorlar direk formatı sen içinin cızıyla kalıyorsun şap gibi bir başına. Bilen birine sormak gerekir diyerekten bir hafta bekledim öyle derken böyle derken.

Neyse sonunda dün bilgisayarım formatlandı. Bir kaç kez mavi ekran hatası verdi fukara ama fotoğraflarım hala sapasağlam duruyor yerinde. Yalnız bir sorun var ekranım dalga dalga ve eskisinden çok daha fazla yavaş. Ayrıca antivirüs programı falan da yükleyemiyorum. Hatta ve hatta hiç bir bok yükleyemiyorum. Ne yapmam gerek benim bu bilgisayara da keyfi gelsin?

Ha bizin velete sordum ne yaptın da pcyi bu hale soktun diye. Cevabı şöyle oldu 'abla canım sıkıldıydı oyun oynarken bişeyler indireyim dedim kitap gibi indi tıkladım açıldı ama masaüstünde olmayan simgeler gözüküyordu içinde bende sildim hepsini'.

Niye sildin diye sordum canım sıkılıyordu dedim yaaa diye bir de bir posta azarladı beni. Yav düşünüyorumda ben onun yaşındayken değil büyüklerime bağırmak yanlış bir şey yaparım da azarlarlar, ya da ne bileyim döverler diye ödüm kopardı. Ama şimdiki çocuklar bildiğin arsız arlanmasız. Hoş şımartan da biziz yaa. Ektiğimizi biçiyoruz. Her istediğini yapıp tepemize biz çıkarıyoruz.

Yoksa yine format yolu mu bekleyeceğim? Bir bilen eden varsa yardıma gelsin :( ben cahil ben bilgisiz, ben anlamaz çok mutsuzum çoookkkkk....

2 yorum :

MiM dedi ki...

Şüküürr.
Aslında format atmak çok basit, bir iki kez atanın başında durup izlemek yetiyor. Yer yer tel. desteği ihtiyacı da olabilir.
Ekrandaki ve bilgisayar genelindeki yavaşlık driverları yüklemediğin kaynaklanıyor sanırım. win7 de kurmamışsın heralde ki (win d güncellemeyle birlikte yüklüyor sürücü yazılımlarını).
Bilgisayarla birlikte gelen; anakart, ekran kartı yazılımlarını içeren cd'ler olacak. Onları kuracaksın? Avast antivir kullanıyorum men.

"Ben de hepsini sildim." Ahahahahah :))

annemineli dedi ki...

Olmadığının farkındayız; hoşgeldin,bizi mutlu ettin,geçmiş olsun,bozulan bilgisayar olsun,sana birşey olmasın.Sevgi ile öptümmmm....