19 Nisan 2010 Pazartesi

Kadınsal Mevzular

Her kadın anne olamaz. Her kadın çocuk doğuramaz. Her kadın iyi yemek yapamaz. Her kadın iyi ütü yapamaz. Her kadın hamur işlerinden iyi anlamaz. Her kadın bebek bakamaz. Her kadın diye uzar gider bu liste. Gelmek istediğim konu hijyenik pedler... Her kadın hijyenik ped kullanmıştır hayatında bir kere bile olsa. Ortalıkta o kadar fazla hijyenik ped markası var ki hangisini neye göre, nasıl, ne şekilde seçeceğini şaşırıyor insan. Bir bocalama evresi yaşıyorum mesela ben şu an.

Hani ergenliğe yeni adım atmış, çiçeği burnunda kadın olma yolunda ilerleyen biri de değilim. Yaşım gelmiş 22ye ergenliği atlatalı kaç sene olmuş ama yine de bocalıyorum işte.

Kimisinin şekli on beş dakikada bozuluyor, kimisi aşırı alerjik etki yapıyor, kimisi kokulu, kimisi pudralı, kimisi ultra ince, kimisi pamuksu yüzeye sahip, kimisi üç kanatlı, kimisi beş kanatlı, kimisi elastikiyet özelliğine sahip, kimisi ultra emici kanallara sahip ıdıdıd vıdıdı zart zurt...

Hangisini seçeyim? Herkesin isteğine göre farklı bir sunum geliştirilmiş durumda piyasada. Bu çeşitlilik insanı düşündürüyor. Reklamlar ise insanı soğutuyor.

İlk adet gödüğümde (ki annem o kadar arkadaşım görünümünde olmasına rağmen bu konu hakkında beni hiç bir şekilde bilgilendirmemişti) çok utanmış yerin dibine geçmiştim. Çocuklarımızı bilgilendirmemiz gerektiğini savunuyorum bu yüzden sonuna kadar. Bazı arkadaşlarımdan duyduklarımsa yürek yakan cinstendi anneleri adet gördükleri için tokat atmışlardı onlara. Böyle bir şeyle karşılaşmadım çok şükür. Bu tokadın sebebini sorduğumdaysa aldığım cevap daha içler acısıydı 'yanakları al al olsun utanmak ne bilsin' istemişler 'kadın olmak kolay değil'miş. Pehh pehh pehhh!

Çocuk o anda öleceğini düşünse yeri yemin ediyorum yeri, hani cinnet sebebi bu davranış ya.

Kız için için kanıyor, kanamanın ne olduğu hakkında zerrece bilgisi yok üstüne üstlük bir de anasından tokat yiyor. Bu nasıl bir zihniyet ya? Hangi akla ve mantığa sığıyor! Lütfen bu tarz bağnazlıklardan uzak duralım. Çocuklarımızı uygun bir şekilde bilgilendirelim. Hoş bu zamanda böyle şeylerin kalmadığını ümit ediyorum.

Bir reklamdan yola çıkarak bunları yazmak düştü aklıma hani ıslaklık-kuruluk muhabbetine bir hatunumuzun elinde delikli bir şemsiye yağmur altında diğeri sırıtıyor ya şemsiyesi delik olana bir de ardından şöyle diyor 'sen hala bunu denemedin mi?' bir diğeriyse ayağında paletlerle paytak paytak yürüyor diğer hatun pişkin pişkin sırıtıyor ve kuruyor aynı cümleyi 'sen daha bunu denemedin mi?'... Yemin ediyorum ben bunları izlerken yerin dibine batıyorum çıkıyorum batıyorum çıkıyorum! Bu kadar normal bir şey nasıl bu kadar iğrenç anlatılabilir reklamlar gösteriyor. Yetiştirilme şeklim nedeniyle de böyle hissettiğimden eminim. Önyargılarla büyütülüyoruz, bu bir gerçek.

Hangimiz alışveriş yaparken bir erkek arkadaşıyla ped almaktan çekinmez ki? Evde saklayacak delik ararız pedleri. Utanırız, ayıp sayarız... O kadar ki konuşmalarımızda bile bu böyledir... Şifreli konuşulur. Arkama bak denir fısır fısır... Hep bir diken üstünde oturma durumu vardır ya çıkarsa dışına, ya rezil olursam? Kadın çantaların en vazgeçilmez içeriğidir pedler...

Aklımdan geçenleri yazmak bu kadar zor olmamalıydı. İfade edemedim içimdekileri :( Önyargıların kurbanı oldu bu yazı!

Neyse bu kadarı bile bana fazla. Midelerinizi bulandırdıysam kusruma bakmayın.


9 yorum :

elifin terazisi dedi ki...

Aa tokat konusu halen devam mı ediyormuş, PESSS doğrusu. Fotoğrafa bayıldım:))

Mavi Balon dedi ki...

Bende o tarz reklamlardan nefret ediyorum. Aşağılar, küçümser bir olay olarak gösteriliyor. Marka olarak da evet hepsini denedim, Orkid ne yazık ki alerji yaptı. kotex, rahatsız etti. Canleydi iyide bazı durumlarda yetersiz kaldı. molped, şu anda en memnun olduğum marka.Ben tokat yemedim hatta annem çok önceleri anlatmıştı bana.Yeni yetişirken erkek kardeşim bu ne reklamı demişti annemde ona "mendil" demişti :)

cAt dedi ki...

elifin terazisi var benim çevremde hala öyle düşünenler ve uygulayanlar dilimde tüy bitti anlatmaktan ama nafile...

mavi balon ne güzel mendil o günü kurtarıyor :D

C3Moi dedi ki...

40 yılın başı bi okuayayım dedim okumadan çıkıyorum nyse artık :)

cAt dedi ki...

seçim senin kuzum :D

!♥ tuana ♥ ! dedi ki...

O reklam daha güzel yapılabilirdi, çağa göre düşünürsek, reklam yolu ile insanların önyargılarından kurtulduğunu görüyoruz.

Bu doğal bir durum aslında, yemek yemek, su içmek kadar..
Ancak dediğiniz gibi toplumda herşey tabu, maalesef.

tugbatugba dedi ki...

süpper yazıydı canım benım :)))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Tokat atmayı hiç duymamıştım,afedersin yan iyuhh! nasıl bir zihniyettir bu böyle.
tamam ben de ulu orta söylenmesi yazılması hatta reklam yapılması taraftadı değilim ama bu kadar da değil yani.

o dediğin reklamlardan nefret ediyorum ben de.:)

ama her kadın kurabiye yapabilir emin ol;)

EBRULİİİ dedi ki...

bu ne yaaa ne tokadııı yuhhh diyorumm tamam bana da anlatmadı annem ama ben meraklı olduğğumdann annem anlatmadan öğrenmiştim :D fotoğraf cuk diye oturmuşş bunun için bile 10 kere tebrik ederim seniii....