5 Ekim 2015 Pazartesi

Asli Öğretmenliğe Geçiş Sınavı

5 yıl ilköğretim, 3 yıl, ortaokul, 3 yıl lise, 1 yıl hazırlık, 4 yıl üniversite ve 1 yılda da formasyon alarak öğrenim hayatımı tamı tamına 17 yılda tamamladım.

Bu süre zarfında ilkokulun ilk üç yılı hariç düzenli olarak bazı derslerden iki bazı derslerden üçer tane sınava girdim.

Normal sınavlar harici birçok da merkezi sınava girdim... Parasız yatılılık, anadolu ve fen lisesi sınavları, üniversite sınavı, yds, kpss, ales, öabt, eğitim bilimleri...

Her girdiğim sınavda stresimin üzerine daha da stres eklediler. Ve her kazanamadığım, başarı elde edemedeğim sınav özgüvenimde onulması güç yaralar açtı.

Üniversiteden mezun oldum, işsiz oldum. Kpssye girdim atanamadım, öğretmen değilsin dediler. Oysa elimde kapı gibi diplomam vardı. Diplomayı kıvırıp üzerine oturtasım geldi bana öğretmen değilsin diyenleri.

KPSS devletin kadrolu öğretmeni olmak için yapılan bir sınavdı... Kimseye anlatamadım bunu. Kadro yoksa otomatikman öğretmen de olmuyordun. Dershaneler ücretli köle çalıştırıyor, sabah sekiz akşam sekiz 12 saat ders için deneyimsizsin, deneyim kazanırsın diyerek bedavaya çalışmazsam almıyordu.

Devlet taşeron sistem mantığıyla açık kadroları ücretli öğretmenlerle kotarıyor, öğretmen açığını yok gibi gösteriyor. Sebep ise ücretli öğretmenlerin sigortası girdiği ders süresi kadar yapılıyor ve yine parası da girdiği ders üzerinden yatırılıyor. İş yüküne gelince de kadrolu öğretmenlerle taban tabana aynı işler gördürülüyor.

Sorarım size nerede ücretli doktor çalıştırılıyor? Nerede ücretli polis var? Siz veliler, siz aileler ücretli öğretmenliğe dur diyecek kesim sizlersiniz. Hiç olmazsa ücretli yerine sözleşmeli çalıştırılmalı öğretmenler ki aldığı parayla birazcık teşvik olup da çocuklarınızı daha iyi eğitebilsin. Amaaa yokkkk siz sadece çocuklarınızı başınızdan atmak için okula gönderiyorsunuz değil mi... Zaten çocuğunuz da bu lanet olası sistemde sınavlar yüzünden stresten un ufak olup elenip gidecek. Paranız varsa her koşulda bir yere gelir o ayrı konu.

Neyse eğitim sisteminin rezilliğinden devam etmeyeceğim de sınavlarda son canımı sıkana değinip susacağım.

Hani KPSS sizin deyiminizle öğretmen olmak için olan sınav ya atanınca iş bitiyor ya, devlete kapağı atınca öğretmenler geniş geniş genişliyor, götünü yayıyor yaaaa, durum hiç de öyle değil. Bu sene Asli Öğretmenliğe Geçiş sınavı diye merkezi bir sınav getirildi. Amaç ne mi? Amaç 50 bin atama yaptık deyip 40 bin eleme yapmak. 50 bin ile göz boyayarak milyonlarca insanı o sınavlar vasıfsız sınıfına sokmak!

Düşünün bir yıllarca KPSSye hazırlanmış bir öğretmen neredeyse en erken 30lu yaşlarda kadrolu oluyorken Asli Öğretmenliğe Geçiş Sınavını geçemezse ne olacak? Nerede iş bulacak? Ailesinin yüzüne nasıl bakacak?

Düşünün bir ve ona göre oy verin ÖĞRETMEN AİLELERİ!


3 yorum :

hilmi borkan dedi ki...

Niye öğretmen olmaya çalışıyorsun, zaten bu mesleği sevmiyorsun ki!

Serafina LeGuin dedi ki...

hilmi borkan okuduğunuzu anlamanız için beyin nakli olmanız gerekiyor. doktora havale ediyorum sizi.

hilmi borkan dedi ki...

Yazını bir daha okuyunca jeton düştü! Yani beyin nakline gerek kalmadı! Zaten günümüz tıbbı henüz beyin naklini başaramadı, ne yapalım bu kafayla idare ederiz artık. Özür dilerim senin de beynini meşgul ettim, iyi çalışmalar, Çok stres yapma kendine iyi bak :)