11 Eylül 2014 Perşembe

Öğretmen Atamaları ve Kadın Bedeni Üzerinden Siyaset

video

Cumhurbaşkanlığı seçimleri yüzünden öğretmen atamalarının da içinde bulunduğu torba yasa bir gün önce mecliste görüşüldü ve geçti. Şimdiyse cumhurbaşkanın onayı bekleniyor.

Bir de belirtmem gereken bir şey var ki o da okulların bu pazartesi açılacağı ve hala öğretmen atamalarının yapılmamış olduğu.

Meb belirttiği atama takviminin oldukça dışına çıktı. Eş durumu atamaları, özür durumu atamaları seçimler yüzünden aşırı sarktı. Bu sarkma birçok senelerde de olan bir şey olmasına rağmen bu sene birçok öğretmen ve öğrenci aşırı gecikmeden dolayı mağdur ediliyor.

Çözüm süreci nedeniyle de birçok kontenjan açılmasına rağmen sadece Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu'da yığılmalar söz konusu. Batı neredeyse açılmıyor bile denilebilir. Ayrıca torba yasada geçmiş olan eş durumuyla ilgili kanunda da aile birliği neredeyse yok sayılıyor.

Bu ülkenin sadece doğusunda eğitim açlığı yok. Spor salonu, labaratuvarı olmayan okullar mı ararsınız... Yoksa kadrolu öğretmeni olmadığı için ücretli öğretmen mi arasınız ki ücretli öğretmenler de o branşın uzmanı değil...

Ondan geçtiğimdeyse de özel okullara yönelimi arttırmak için verilen özel okul teşvik primiyle dolusuyla okul elden geçirilip de tamir edilebilirdi. 

Parayı asla ama asla işe yarar şekilde kullanmıyorlar. Sadece işlerine geldiği gibi kullanıyorlar. 

İhtiyacımız olan iyi bir eğitim sistemiyken, sistem daha da yerin dibine batırılıyor.

Ha videonun bu yazıyla alakası ne diyecek olursanız da artık siyasilerin kadın bedeni ve din üzerinden siyaset yapmalarından o kadar sıkıldım ki kadın millet vekilimiz düşündüklerime tercüman olmuş. Bu videoyu da buraya o yüzden ekledim.

13 yorum :

Merve Sevim dedi ki...

ben de senin gibi merakla bekliyorum.. insanın sinirleriyle oynuyorlar resmen.. ben henüzatanmadım ama eş durumunu 1 yıl biliyordum belki uzakları yazarım diyordum .. meğer 3 yıl olmuş ve ben eşimi bırakıp nasıl giderim? yok böyle bir eğitim anlayışı, mezun olduğuma bin pişman ettiler adamı.. bu arada sen hangi bölümsün?

Serafina LeGuin dedi ki...

Lise matematik öğretmenliği benim branşım da :(

Merve Sevim dedi ki...

size yine konteyjan açıyorlar bize o da yok.. bilgisayar öğretmenliği benim de..

Serafina LeGuin dedi ki...

Sevgilim bilgisayar öğretmeni. O da kontenjan olmuyor diye özel sektörde çalışıyor. Ben de bu sene şansımı denedim. İnşallah olur :(

Çok zor bu ülkede öğretmen olmak. Daha doğrusu öğretmen olunuyor da iş sahibi olunmuyor. İşsizlik öğretmenlerin hazin sonu gibi :(

Serafina LeGuin dedi ki...

Merve Sevim hocam sizin alımla bizim alım arasında neredeyse 100 kişilik fark var. Bu sene bizim alımlar dibe vurmuş. İlk defa olmak kaydıyla 1900 gördük. Onu da yine çok gördüler. Yarı yarıya düşürdüler :(

Merve Sevim dedi ki...

:( benim puan atanmaya yetmiyor.. senin nasıl durumlar :( çok kötü oldu yaa..

Serafina LeGuin dedi ki...

Benim oluyor hocam ama bu kadar düşük bir alım beni şoka soktu. En sevdiklerim yarı yolda kaldı. Sınıfçılara dolusuyla kontenjan ayırmışlar. İçim çok tuhaf.

Hakkımızda hayırlısı olur inşallah :(

Merve Sevim dedi ki...

evet çok arkadaşım var benim de.. 82lerle açıkta kaldılar.. yazık günah.. senin adına çok sevindim :) hayırlı olsun canım..

Serafina LeGuin dedi ki...

Sağ ol güzel öğretmenim. Darısı senin de başına. Geç olsun, güç olmasın. Benim yaş da bir hayli var. Anca oldu :) formasyonluyum ben. Sonradan bir heves aldım.

Merve Sevim dedi ki...

ben henüz 23 yaşındayım :) artık yılmak yok olana kadar denerim.. artık yeni okul maceralarını yazarsın okuruz bizde ;)

öz'ünkitaptutkusu dedi ki...

Ben de farklı branşların kaymasından nefret ediyorum. Atama konusunda şuan en şanslı öğretmenlik zihin engelliler öğretmenliği ama onu da sınıf öğretmenliğiyle doldurmaya niyetliler. Üstelik ne kadar yakın olursa olsun 4 yıl eğitim görüyoruz branş üzerine. Bugün 4. sınıf sınıf öğretmenleri otizm nasıl oluyo anlatsana bi diyo yarın bi bakıyosun otizmli öğrencinin öğretmeni olmuş. Sözüm meclisten dışarı böyle olmayanlar alınmasın, çok dertliyim çoook. Bu arada bloğunun teması çok hoş. Ölü geline bayılıyorum.Üniversiteye ilk geldiğimde lakabım ölü gelindi solgun tenim ve saçlarım dolayısıyla. Ay ne çok konuştum. Tıp bana tıpp.:D

Serafina LeGuin dedi ki...

Branş değişikliğine ben de karşıyım. Hatta şöyle söyleyeyim, keşke üniversite kadroları tıklım tıkış olmasaydı da yüksek lisansla yoluma devam edebilseydim. Formasyon alıp da bir şekilde omt okuyanların önüne geçiyoruz biz fefliler ama işte iş olanakları ve yaşam şartları insanın canını yakan tarafı :(

öz'ünkitaptutkusu dedi ki...

Haklısın olanaklar insanı bu şekilde davranmaya itiyo