28 Eylül 2014 Pazar

Ah Deniz'im Aaaaaahhhh :)

Asude'nin kaleminden okuyucularıyla buluşan Pabucumun Ajanı-1'i bir hayli zaman önce bitirmeme rağmen telaştan zaman bulup da yazmak nasip olmamıştı.

Malum ev bul, taşın, okula alış, yerleş, yolculuk, alışveriş canım çıktı. Ben de durum böyle olunca kitabın hakkını doğru düzgün vereyim diye, kitabı geçiştirme bir şekilde yazacağıma geç yazmaya karar verdim. Hem de bu sayede aldığım tadı uzun uzun daha rahat bir şekilde siz güzel okuyucularıma aktarabileyim :)

Haaa ne diyordum, Asude'nin Pabucumun Ajanı kitabı beni benden aldı. Kitabı bir çırpıda heyecanla, tırnaklarımı kemire kemire okudum ve en heyecanlı yerde finish görünce ikinci kitabın ne zaman start vereceğini hüzünlü hüzünlü beklemeye başladım.

Kitabı tanıtmam gerekirse Deniz baş karakterimiz, Tuna Üstüner de  esas oğlan. Yani o da bir baş karakter :) 

Deniz hanım hanımcık diyemeyeceğim türden az biraz patavatsız, az biraz saf kalpli, az biraz hayatın akışına göre yaşayan biri. Ev arkadaşı da güzeller güzeli hemşire Yasemin. 

Başkahramanımız Deniz, işssizlikte ihtisas yapmış vaziyette, artık tüm umutları tükenmiş haldeyken Üstüner Holding'e cvsini bırakır. Fakat şöyle bir sıkıntı vardır. Cv normal bir cv değildir ve Deniz ne yapıp edip, o cvyi geri almak zorundadır.

Bir cvnin ardından harika bir olay örgüsü gelir mi? Gelirmiş. Asude sayesinde bunu gördüm :)

Asude'nin ilk kitabı olan Gül ve Avcı'nın tarihi bir roman olduğunu duymuştum. Bu yüzden de açıkçası içimden okumak gelmemişti. Ama Pabucumun Ajanı'nın fotoğraflarına sürekli instagramda rastlamaya başlayınca ve okuduğum bazı blog yorumlarını da dikkate alınca kesinlikle okumam gerektiğine karar verdim. 

Sonuç olarak okudum ve harika, harika, harikuladeeee dakikalar geçirdim Deniz ve Tuna ile... Deniz'in o saf ve içten cevaplarıyla gülümsedim. Tuna'nın buzdolabından hallice duruşuyla öfkelendim. Bazen güldüm, bazen hüzünlendim. Kendimi buldum kitapta. Çünkü kitabı okurken ben de bir işsizdim ve işsizliğin ne kadar zor olduğunu da çok iyi biliyorum... Kitabı okuduktan sonra sanki bir peri hayatıma bir sihirli değnek değdirdi ve tüm hayatım değişti. Aynı Deniz'in tüm hayatının değişmesi gibi...

Ne benim hayatım ne de Deniz'in hayatı bir peri masalı değil ama... Acılarıyla, hüzünleriyle gerçek yaşamdı bizim hayatlarımız. Deniz'in yerine koydum kendimi ben hep, kitabı okurken... 

Eğer ki bu harika kitabı bir kitapçıda elinize alır da alayım mı almayayım mı kararsızlığına düşerseniz, fikrinizi almaktan yana kullanın çünkü siz de eminim hikayenin bir yerinde kendinizi bulacaksınız... 

Kitapta altını çizdiğim satırlardan ufak bir kısmını sizlerle paylaşayım da kitabı kesinlikle okumanız için biraz daha fazla katkım olsun :)

Yasemin elindeki kitabı arasına ayraç koymadan kapatıp, bana baktı.

"Sonradan nasıl hatırlayacaksın kaldığın sayfayı?" diye sordum.

"Aramak hoşuma gidiyor." diye bilgece yanıt verdi. "Bulmak da mutlu ediyor sonra."

"Ben kaldığım yeri bulamıyorum Yasemin. Ertesi gün kaldığım yere dönmek istediğimde hiçbir şey yerinde olmuyor. Benim kitabımı berbat bir yazar yazmış."

……………………………………………………

"Gelinliğim Çin malı gibi sahte, yüzüksüz parmağım tüm bunların bir piyes olduğunu hatırlatırcasına bomboştu."
……………………………………………………

-Hayatta doğru dürüst yaptığın bir iş yok mu?

"Var işte, sana katlanıyorum. Tam zamanlı berbat bir iş!"

……………………………………………………

Siz hiç ölmek istediniz mi? Biliyorum, istediniz. Ben ise ölmek değil, gömülmek, cenaze namazımın kılınmasını bile istiyordum. Kafamda BİM poşeti, çiçekli tülbent ve üzerimde Hello Kitty’li pijamalarımla Uranüs’ten kapıma kadar inmiş olan adama bakıyordum.


Kitabın Adı: Pabucumun Ajanı-1
Kitabın Yazarı: Asude
Yayınevi: Ephesus Yayınları

11 yorum :

Dostlar kütüphanesi dedi ki...

bende asude nin dikkat aşk çıkabilir adlı romanını okuyup yorumladım blogta.. sen böyle güzel yazınca bunu da canım çekti şimdi :) yazarın çerezlik tarzda -ama sağlıklı olanından :)- bir kalemi var.. kitabı su gibi akmıştı.. bu da öyle mi??

deeptone dedi ki...

ay yani sölesene okuyum miiii :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Dostlar Kütüphanesi eğlenceli vakit geçirmek için bire bir. Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor insan okurken :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Deeptone oku derim, çünkü ben okurken çok eğlendim.

O. Bolat dedi ki...

taşınmak çok zor iş :)

melodram dedi ki...

Yazarı ilk defa duydum desem kültürsüzlüğümü belli etmiş olur muyum? Ama listeme ekledim bile. Biliyorum ki seveceğim..:)

Serafina LeGuin dedi ki...

Daha çok yeni bir yazar :)

Kesinlikle oku seveceksin bu kitabı Melodram.

Serafina LeGuin dedi ki...

O.Bolat taşınmak çok zor, hele hele de ülkenin bir ucundan diğer bi ucunaysa... :(

cam misket dedi ki...

Ben geç bile kalmışım ya kesnlikle almalıyım bunu daha öncede tavsiyesi gelmişti ama geçiştirmiştim. artık alma kararı almış bulunmaktayım. tereddüte yer yok :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Cam misket, tereddüte kesinlikle yer yok. Alıp okumalısın :)

Adsız dedi ki...

mnj