13 Ağustos 2014 Çarşamba

İyilik Yap, At Denize

Elimde bulunan kpss kitaplarını attığımı söyleyince facebook matematik grubundan bir kişi "Elinizde kalan kitapları bana gönderebilir misiniz?" dedi.

Cevabımsa şu şekildeydi:

"Attığım kitaplar çözdüklerim ve artık geçerliği olmayan 2012 ve 2011 yıllarına ait kitaplar. Atanmam netleşirse elimde kalan birkaç kitabı da size yollarım"

Neyse branş bazında sıralamalar açıklandı. Ben de benden kitap isteyen arkadaşa geri dönüş yaptım. 

Hocam dedim, eğer kitaplar hala lazımsa size kitapları göndermek istiyorum. Şu şu kitaplar mevcut ama bazı kitaplar eksik. Eğer kabul ederseniz ptt kargo ile gönderebilirim. Eğer ki durumunuz hiç yoksa da kargo ücretini de ben karşılayacağım. Yeter ki kitaplar elinize ulaşsın dedim.
Kitapları isteyen adamdan gelen cevap:
image

Ben insan gibi açıklamamı yapmışım. Bir de üstüne kargo ücretini dahi karşılayamazsa karşılarım demişim. Adam hayrın zamanında yapılması gerektiğini, geç kalınmaması gerektiğini söylüyor.

Sen benim durumumu biliyor musun? Ne sıkıntılarla o kitapları aldığım hakkında fikrin var mı? Belki cep harçlığımdan belki özel ders paramdan kıstım da aldım, belki aldığım bütün kitapları da bana bir arkadaşım verdi ve ben de atanamazsam diye kendime saklama ihtiyacı duydum da işim garanti olsun diye bekliyorum... İnsanlar artık o kadar bencil ki... Yardım eli bile uzatmaya değmiyor! 

Daha geçen gün bir başka arkadaşa 16 kilo kitap gönderdim. Hem de iki gün üst üste pttye taşıdım o kitapları. Yeter ki benim faydalandığımdan da bir başkası faydalansın diye yaptım bunu... İnsan bir teşekkür eder ki o kitapları gönderdiğim ne kadar çok teşekkür etti. İşe yarar diye tüm alan notlarımı, denemelerimi, çözdüğüm birçok şeyi bile gönderdim yahu. Benim bunda ne çıkarım olacak ki? Çöpe de atardım... Ya da hiç geri dahi dönmezdim o kişiye ki hemen aklıma istediği için ilk o geldi. Arkadaşlarımdan da isteyen var ama ben onların alabileceğini bildiğim için git kendi paranla al diyebildim onlara...

İyilik yap, denize at diye boşa dememişler!

Bu arada belirtmek istediğim bir şey daha var. Arkadaş önlisans öğrencisi ve önlisans kpssye girecek ama ben lisans mezunuyum ve lisans düzeyinde kpssye girdim. Yani demem şu ki benden kitapları istediğinde bana önlisans öğrencisi olduğunu söylemedi, ikincisi de kitapları vereyim dediğimden sonra önlisans olduğunu söyledi. Yani bendeki kitaplar onun zerre işine yaramayacaktı. Bir üst basamak düzeyinde olduğundan onun için benim kitaplarım oldukça ağır kaçacaktı!

Hiç yorum yok :