19 Ağustos 2014 Salı

Hayatını Ortaya Koy! Hadi Lan Oradan!


KPSS bu kadar önemli mi? Atanmadan da karın doymuyor mu? Hayatını ortaya koymak neyin kafası?

Bakın ben de çalıştım ama gecemi gündüzüme katarak değil ya da zevk aldığım şeylerden uzaklaşarak da değil.

Bu sene KPSS'ye hazırlanırken yaklaşık olarak 35 kitap okudum. Yetmedi yaklaşık olarak 50'ye yakın film izledim. O da yetmedi 2-3 anime serisi bitirdim, üstüne de dolusuyla diziyi takip ettim. Asla ama asla zevk aldığım şeyleri yapmaktan vazgeçmedim.

Sınava bir hafta kala bisiklet turuna katıldım. Tüm günümü bisiklet tepesinde geçirdim ve yaşadığım güzel anlar sayesinde bir sonraki gün ders çalışırken "otur kalk ders çalışıyorum, hayatımı yaşayamıyorum" cümlesini kurmadım.

Kardeşim evli. Genelde kocasıyla geziyorlar. Ben de yalnız gezmeyi sevmediğimden bir yere gittikleri zaman beni illa yanlarına alıyorlar. Ne zaman bir yere gidiyoruz dediler, şııppp ben damladım yanlarına. Hatta komiktir bir deneme sınavında, sınavı yarıda kesip de Köceğiz'e gezmeye gittiğimi biliyorum.

Asla dershaneden gelir gelmez ders çalışmaya da başlamadım. Oturdum, soluklandım, ailemle rahat rahat stressizce yemek yedim, çayımı içtim. Yaptığım şeyleri zevk alarak yapmaktan asla vazgeçmedim. Ha benim de dolusuyla kaygım oldu... Nasıl yetiştireceğim onca konuyu diye ağladığım anlar da oldu. Hatta yeter artık usandım yoruldum da dedim ama bir yerde kesip attım ağladığım anları ve benim için önemli olan sağlığım. Siktiri boktan bir sınav yüzünden kafayı yer de sağlığımdan olursam ne yaparım dedim ve öylece yoluma devam ettim. Sinirlerim benim de yıprandı ama bu sınav benim hayat meselem asla olmadı.

Ha bu arada bu sınava çalışma sürem zarfında kendime bir hırka, arkadaşıma bir atkı ve de çok sevdiğim bir ufaklığa da atkı-bere takım ördüm. Örgü insanın kafasındakilerden kurtulmasını sağlıyor. Cidden terapi gibi bir şey bu örgü.

KPSS'ye yeni hazırlananlar için belirtmem gereken bir şey daha var. Ben geçen sene bir yandan formasyon alırken, bir yandan da ücretli öğretmenlik yaptım. Sabah öğretmendim, akşam öğrenci. Hafta sonları da dershanede öğrenci... Doğru dürüst elime kitap alıp da çalışamadm bu yoğunluktan. Sadece dersleri dinlemekle yetindim böyle olunca da. Sonra bu sene, bu sene hazırlandım adam akıllı işte KPSS'ye... Ve bildiğim bir şey varsa çok işime yarayan, asla ezber yapmamış olmam. Hiçbir şeyi ne dağları, gölleri barajları, ne padişahların yaptığı zibilyon tane ıslahatı, ne dolusuyla devrimi, ne de milyon tane olan matematik formüllerini ezberlemedim. Hepsinin mantığı neydi, nereden geliyordu, ne için böyle oldu, neden bu şekilde yapıldı onu irdeledim ben. Ve puanım ciddi anlamda iyi geldi.

Çevremde benden kat be kat fazla yapan, denemelerde benim puanımı ikiye katlayan onlarca insan... Şu an ne yaptık da böyle oldu diye kendilerini irdeleyip duruyor ve ben sen yaşamayı unuttun diyemiyorum. 

Siz siz olun zevkle yaşamaktan vazgeçmeyin.

8 yorum :

Can Canol dedi ki...

Bravo ;))

deeptone dedi ki...

kışın izlemiştim. kitabı da güzel. bak gönülçelen de oku (çavdar tarlasındaki çocuklar). bu saksı olma çok önemli kitap ve film yaaa :)

deeptone dedi ki...

kpss belli olmuş muydu ya sonuçlar unuttum ya :) iyi yapmış mısın yaniii :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Saksı olmanın kitabını okumadım da Çavdar Tarlasında Çocukları okumuştum. Çok güzeldi. Ayrıca kpss sıralamalar belli oldu :) Ama hala atama kontenjanları ve açık okullar belli değil.

Syhn dedi ki...

umut oldun bana. ben de bi kaç sene sonra nasip olursa gireceğim ve şimdiden onun stresine girdim :D
benimki de tam salaklık yalnız :D

Serafina LeGuin dedi ki...

Syhn başarılar şimdiden. Ancak ufacık da olsa bir dipnot, tarih çalışmayı sevmiyorsan tarih çalışmaya alıştır kendini. Benim en büyük korkum tarihti. Onun üstesinden gelince rahat ettim.

O. Bolat dedi ki...

Mottomuz budur :)) yalnız aklıma takılan şu oldu, size memurluk az gelir! Tatmin etmez diye düşünüyorum naçizane.

Serafina LeGuin dedi ki...

Matematik öğretmeni olacağım ama büyük ihtimal özel derslere devam edeceğim. İşin eğlenceli kısmı da yüksek lisans :)

Umarım yüksek lisanstan devamı gelen bir sürece de adım atarım.

Teşekkürler :)