31 Ağustos 2014 Pazar

Çeken Bilir Acısını

Onca seneyi herhangi bir işte çalışmak için okumadım. Öyle olsaydı liseden sonra bulur bir iş hayatıma bakardım.

Hiçbir mühendis okuduğu işten farklı bir işte çalışmak için dirsek çürütmediği gibi hiçbir öğretmen de herhangi bir işte çalışmak için dirsek çürütmüyor. Tek fark mühendis her yerde iş bulurken öğretmenin önünde çok zorlu bir süreç olan kpss var. Kpss gibi bir engelle karşılaşan yüzlerce öğretmen idealleri doğrultusunda hareket etmek için yılmadan gece gündüz ders çalışıp da hakkı olanı bir daha sınava girerek elde etmeye çalışıyor ya da dershanelerde hak ettiği ücretin çok cüzzi bir kısmına köle gibi çalıştırılıyor.

Geçim derdi bir çok kişinin boynunu büküyor. Çevreden gelen laflar da cabası... "Öğretmen olamadın mı hala? Okudun da ne oldu? Aaaa onca sene okudun maaşın bu kadarcık mı?"

MEB'e atanılmadığı müddetçe öğretmen olunmayacağına inanan bir güruh var. Diplomamı alıp da suratına suratına çarpasım geliyor...

Sana ne arkadaşım sana ne! Senin ideallerin yoksa benim de mi olmayacak?

Evlenenin başına taç mı takıyorlar? Benim kolumdaki bilezik ömür boyu altından. Bunun özel dersi de var şükür. Senelerce para edecek cinsten bir bilezik bendeki. Öyle gidip kuyumcuya bozdurulacak cinsten değil yani!

Elbet ki ben de evlenirim ama bana "Okudun da ne oldu, yaşıtların çoluk çocuk büyütür" diyenlere lafım da o yaşıtlarım sadece çoluk çocuk büyütüyor şu an ve benim okuduğumu okumayacak ömrü boyunca ama ben zamanı gelince elbet evlenmeyi de bileceğim.
Gerekirse yıllarca boşta kalırım, işsiz dururum ama ideallerimden ödün verip de mesleğimden öteye gidip de bir şey yapmam. Onca seneyi herhangi bir işte çalışmak için heba etmedim ben.

Biz ki mesleğimizin ehliyken yerimize iki yıllık mezunlar kadro açığı gösterilmediği için ücretli öğretmenlik yapıyor.

Davulun sesi uzaktan hoş gelir. Kpssyi çeken bilir.
Öğretmenim ben! Hakkım olanı tırnaklarımla kazıya kazıya almasını bilenim ben.

7 yorum :

Adsız dedi ki...

Haklısınız ama bir yere açıklık getirmek de isterim mühendislik çok daha geniş kapsamlı dersler içeriyor öğretmenlik ise konu odaklı ve eğitim bilimleri ders ağırlıklı kıyaslama yapmamalı o açıdan ben mühendisinm maliyet muhasebesi,mikro makro iktisat iş hukuku genel muhasebe statik akışkanlar mekaniği dinamik yöneylem araştırması operasyonel hesap sistem analizi ve onlarca matematik drsi gördüm sizce bir matematik öğretmeninden daha farklı alanlarda iş bulmam normal değil mi?
Bi de bu açıdan bakmalı
Bence sizdeki sıkıntı fen edebiyat mezunlarının öğretmenliğe yönelmek zorunda kalmaları
Sevgiler

Serafina LeGuin dedi ki...

O kapsamlı olarak aldığınız bütün derslerin muadillerini ya da benzerlerini ben de aldım. Ayrıca ben de formasyonlu bir öğretmenim. İş olanığım hiçbir yerde yok. Üniversitelerdeki kadrolar yaşlı başlı insanlarla tıklım tıkış halde. Hiçbir iş olanağı yok gibi. Matematiği en dibine kadar gördüm.

Ayrıca bir öğretmenin aldığı dersler de kendi branşına göre oldukça zordur. Meslekleri sidik yarıştırmıyorum burada. Yok mühendisin işi daha zordur, bu yüzden iş bulması daha kolaydır da yazmamışım gördüğünüz üzre.

Ayrıca mühendislik okuyup da öğretmenlik derslerini hiç bilmeden açıp okumadan ahkam kesmek de oldukça kolay. Sadece mesleğe yönelik eğitim almıyor o insanlar.

Boş boş konuşmanın mantığı yok.

Dediğim gibi davulun sesi uzaktan hoş geliyor. Üstüne basa basa da söylüyorum hiçbir meslek dalı yeterli değilmiş gibi tekrar sınava tabii tutulup da iş sahibi olmuyor!

Büşra GÖK dedi ki...

bi eğitim f. öğrencisi olarak öğretmenlik çok zor iş vesselam .. hadi kpss ye eyvallah çeksek ki mecbur bırakılıyoruz şu ön lisansların öğretmenlik yapması yenilir yutulur cinsten değil harbiden..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

merhaba ziyaret için teşekkürler.


meslekler arasında o zor bu zor tartışması bana hep komik gelir sonuçta herkes dirsek çürütüp kafa patlatıyor hepsinin emeği ayrı değerli ayrı kıymetli kolay iş diye bakılanlar gidip sabahtan akşama halay çekmiyor ama:))))

öncelik saygı olmalı .
Yıllarca oku kafa patlat hadiii buyur sınava bakalım layıkmısın insanların önüne set çekmek başka birşey değil.
benimde bir isteğim var şu sınav zorunluluğunu getirenlerin hepsini bir kereliğine ama sonucu kabul etmeleri şartıyla bu sınavlara sokalım :))) hepsiinden kurtulacağımız gündür işte o:))) ve siz gençler de rahat rahat işlerinizi yapabileceksiniz.

hepinizin yolu aydınlık ve başarılarla dolu olsun.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

merhaba ziyaret için teşekkürler.


meslekler arasında o zor bu zor tartışması bana hep komik gelir sonuçta herkes dirsek çürütüp kafa patlatıyor hepsinin emeği ayrı değerli ayrı kıymetli kolay iş diye bakılanlar gidip sabahtan akşama halay çekmiyor ama:))))

öncelik saygı olmalı .
Yıllarca oku kafa patlat hadiii buyur sınava bakalım layıkmısın insanların önüne set çekmek başka birşey değil.
benimde bir isteğim var şu sınav zorunluluğunu getirenlerin hepsini bir kereliğine ama sonucu kabul etmeleri şartıyla bu sınavlara sokalım :))) hepsiinden kurtulacağımız gündür işte o:))) ve siz gençler de rahat rahat işlerinizi yapabileceksiniz.

hepinizin yolu aydınlık ve başarılarla dolu olsun.

deeptone dedi ki...

bi resmi okulda öğretmen olunmasa bile özel okul veya dersanede olunabiliyo. bi de belediyelerin bi bilgisayar sistemi var. öğretmen olarak o sisteme adını vermeli belediyeye gidip :)

herkes konuşur boşver yaaa :)

ot insan dedi ki...

Evlilik? Niye bu kadar takıntılı toplum buna? Olur da birini seversem o da beni severse inadına nikah kıymayacağım :D Bu arada yüzdün yüzdün kuyruğuna geldin. Bu zamana kadar nasıl kulaklarını tıkadıysan yine aynısını yap.