11 Ağustos 2014 Pazartesi

A Beautiful Mind, John Nash

Blogu takip edenler bilir, ben bir matematikçiyim. Matematiği cidden seviyorum ama bu ülkede matematik yaparak para kazanmak imkansız... Bu yüzden de öğretmen olma yolunu seçtim. Hayırlısıyla da öğretmen olarak işe başlamam yakın gibi duruyor.

Bir matematik sevdalısı olarak da matematikle ilgili filmleri izlemeyi seviyorum. Bu yüzden dün gece tekrardan A Beautiful Mind'i izledim. Bu filmi her izlediğimde olduğu gibi yine son sahnede göz yaşlarıma hakim olamadım... Sanırım ileride öğrencilerime de bu filmi izleteceğim.

Film John Forbes Nash'in hayatını konu alıyor. Üniversite hayatının başlangıcı, evliliği, aldığı ödüller ve yaşadığı sıkıntılarla nasıl başa çıktığı gözler önüne serilmiş filmde.

Gerçek hayattan alıntı olması filmi daha da etkileyici kılıyor. Zaten hakkını vermişler ki film birçok ödüle ve Oscar'a sahip. Eğer ki hala izlemediyseniz ve biraz da olsa matematiğe ilginiz varsa zaman kaybetmeden izlemenizi öneririm. Hem bir dahinin başarısıyla hem de hayata karşı verdiği büyük mücadeleyle karşı karşıya kalacaksınız izlerken. Dramla zeka iç içe bu filmde.


2 yorum :

alis dedi ki...

defalarca seyrettiğim bir film:)
ben "matematik benim hayatta ne işime yarayacak ki?" klişesi yapan insanlara şaşırıyorum. bence hayatın kendisi bir denklem.
sevgiler:)

tugbatugba dedi ki...

bu filmi bende çok seviyorum. russel crowe da hakkını vermiş doğrusu...