20 Temmuz 2014 Pazar

Kpsszedelere Selam Olsun

Ramaz-ı şerifin hayrına gör diyorum rabbim şu çabalarımı da bu sene artık bir son bulsun bu sıkıntılarım... Veee bitti koca bir kpss senesi daha.

Günlerce ders çalıştım. Dolusuyla kitabı defteri hatmettim. Yeri geldi biraz olsun gezip tozmak için kenarıya ayırdığım parayı, ne olursa olsun geleceğimden daha önemli değil diyerek kitaplara yatırdım, sıktım dişimi ama şükür ki bitti.

Hayırlısıyla üstümden koca bir yük kalktı bugün. İlk iki sınavda birçok kişiyle birlikte lanet okudum tarih sorularına ve ağladım durdum. Onca kitabı yok yere çalıştığımı düşündüm. Binlerce soruyla boşa vakit harcadığımdan yana veryansın ettim ama bir taraftan da tek düşündüğüm her şeyde vardır bir hayırdı.

Aynen her şeyde var bir hayır ve beklediğimden iyi p3 ve p10 puanı kazandım. Aldığım bu puanlarla da biraz yüzüm güldü ve öabtye mutlu bir şekilde giriş yaptım. Hayırlısıyla onun da üstünden geldim ama bir şeyi belirtmek istiyorum. Alan sınavı sözelci kişiler için oldukça yeterli bir süreye sahipken sayısalcılar için aşırı kısıtlayıcı ve bu süre sıkıntısı insanı strese sokuyor. Biz ki her soruda dolusuyla işlem yapıyoruz ve bir üç katlı integral sorusu asla 1,5 dakikada çözülmez. Sözelde biliyorsan soruyu cevaplarsın ama matematikte iş değişirç Çünkü önce soruyu okuruz her sözelci gibi. Sonrasında her sayısalcı gibi soru analiziyle bir model kurarız ve de sorunun çözümüne kurduğumuz o model üzerinden gideriz. Bu da oldukça zaman alıcı bir durumdur. Sayısalcılar bilir bu durumu. Bazı sorular tek işlemle çıkarken, bazı sorulardaysa bir kaç kez işlem yapıldığından bazen boş bırakılan alanlar bile yetersiz kalabiliyor. Neyse durum şu ki 75 dakika 50 soruya çok azdı.

Genel anlamda lise matematik öğretmenlerinde ortalamanın yirmi beşi geçmeyeceğini düşünüyorum. İş bu ki atanma hayallerimiz verliecek kontenjana kaldı. Umarım geçen seneki kadar kontenjan verilir de yüzümüz güler.

Uzunca bir süre kitap defter yüzü göresim yok. Kendimi sokağa atasım, deli gibi alışveriş yapasım var ama cepte işsizliğin yakıcı yoksulluğu olduğundan bekleyin beni romanlarım diyorum.

Herkese sevgilerle :)

3 yorum :

Zamska dedi ki...

Oh sonunda geçti gitti. Özgürlük günlerine =)

GÖK-TÜRK dedi ki...

Aynı hızardan bugün ben de geçtim. İnşallah atanırız. Hayırlısı.

Serafina LeGuin dedi ki...

Gök-Türk umarım atanırız. Çok zorlu bir süreç şu kpss...

Zamska aynen kavuştum özgürlüğüme :)