12 Temmuz 2014 Cumartesi

Bazen Durdurmak İstersin ya Hayatı...


Pakize Ömürlübay'ın kaleminden çıkıp okuyucusuyla buluşan bu kitap, kadınların hayata bakışını satır satır anlatmış okuyucusuna.

Kelimelere dökemediğimiz, dilimizin ucuna gelip de söyleyemediğimiz nice cümleyi kaleme almış Pakize Hanım Neydim? N'oldum'da. 

Okurken sadece kendi iç dünyama yolculuk etmedim. Birçok kadının bakış açısına tek bir bedende, Miray'da şahit oldum.

Ayrılığı kabullenmenin ne kadar zor olduğuna, yalnızlığa alışmanın yalnızlık hissiyle yaşamaya katlanmaktan daha zor olduğuna şahit oldum ben bu kitapta. Biraz kendimi tanıdım, biraz bütün kadınları...

Bazen Miray'la ( kitabın başkahramanı ) güldüm, bazen Miray'la ağladım. Yine Miray'ın muhteşem arkadaşına da bayıldım. Çünkü hayatımda Görkem kadar şen şakrak, Görkem kadar cana yakın bir arkadaşım var. Öyle arkadaşlar gerekiyor herkese. Hayat dolu, dilediği gibi hareket edebilen, düşündüklerini çekinmeden ifade edebilen, insanı kendisinden bile sakladığı gerçeklerle yüzleştirebilen... Ben Görkem'i çok sevdim, Miray sayesinde. Ve Miray sayesinde ben kendimi de çok sevdim.

İnsanlara sürekli güvensiz yaklaşmamak gerekirmiş. Miray sayesinde öğrendim. Güçlü durayım derken yalnız kalmamak da gerekmiş. Eğer yardıma ihtiyacımız varsa bunu çekinmeden birilerine söylemek de gerekmiş. Hepsini ama hepsini Pakize Ömürlübay sayesinde bu kitabı okurken fark ettim. Yoksa ben de ahhh aynı Miray gibi başkasından yardım isteyeceğime kendi pisliğimde boğulurum diyordum.


Kitabı bir günde bitirdiğimi söylemek isterim. Akıcı bir dil kullanmış yazar kitapta. Ayrıca konular gerçek hayatla bağlantılı olunca da okuması daha da kolay ve insanı yormaz hale gelmiş. 

Kitabı okurken bir çok yerde okuduğum yerlerin altını çizdim. Açıkçası bu çizdiğim satırları ara ara dönüp dönüp okumayı düşünüyorum. Kısa bir süre sonra da o satırları sizlerle paylaşacağım. Çünkü on satırlar beni ne kadar etkilediyse sizi de bir o kadar etkileyeceğinden eminim.

Kitabın Adı: Aman Allah'ım! Neydim? N'oldum?
Kitabın Yazarı: Pakize Ömürlübay
Yayınevi: Trend Yayınevi

2 yorum :

Benay Gavazoğlu dedi ki...

Okunacak o kadar çok kitap varki zaman yetmiyor :) Merak ettim ben bu kitabı napcaz? :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Çok kısa sürede okuyabileceğin, seni yormayacak bir kitap bu :) Otobüste falan rahat rahat odaklanıp okuyabilirsin. Yeter ki okumak iste :)