8 Mayıs 2014 Perşembe

Ölümün Peşinde

Tim Weaver'in okumuş olduğum ikinci kitabı oldu, Ölüm Patikası. Yazarın okuduğum ilk kitabıysa Paravan'dı ve kitabı oldukça beğenmiştim. Şuradan o kitapla ilgili yazdığım yazıya da ulaşabilirsiniz, merak edenler için baştan vereyim de linki, karışıklık ya da bir arayış olmasın dimi ama :) 

Bu arada Ölüm Patikası'nı okumadan Paravan'ı okursanız daha iyi olacaktır sizin için. Çünkü Ölüm Patikası'nın belirli kısımlarında Paravan'a atıflar var ve bu atıfları anlayabilmeniz için öncesinde Paravanı okumuş olmanız gerekiyor. 

Şimdi gelelim Ölüm Patikasına :) David Raker her zamanki gibi  baş kahramanımız. Olay örgüsünün başında yine bir kayıp vakaasıyla daha karşı karşıya kalan kahramanımız dişini tırnağına takarak elinden geleni ardına koymayıp kaybın peşine düşüyor. Bir an geliyor canı pahasına takipte kalıyor. Bir an geliyor polisle karşı karşıya geliyor ve hatta cinayetle suçlanıyor ama yılmıyor. Üstüne üstüne gidiyor kaybın. 

Elinden tek gelen şey duygularının kendi bedenini ele geçirmesine izin verip aldığı işi hakkıyla sonlandırmak olan David Raker kanınızı donduracak olaylardan alnının akıyla çıkmasını bilecek mi? Olay örgüsü içinde yeri gelecek tüyleriniz diken diken olacak, yeri gelecek yanaklarınızdan göz yaşlarınız süzülecek. Kitabı soluksuz okuyacaksınız. David Raker'in koşturmacasının içinde kitabı elinizden bırakamayacak, bir solukta okuyacaksınız. Şahsen ben deli gibi KPSS'ye hazırlandığım bir dönemde olmama rağmen kitaba koca bir gecemi ayırdım. Resmen o geceyi soluksuz kitapla geçirdim. İyi ki de geçirmişim diyorum şu an. Eğer ki kitabı parça parça okusaydım tadını bu kadar alamazdım. 

Kitabın bu kadar iyi olmasının en büyük nedeni kesinlikle yazarın sağlam kurgu kabiliyetinden olduğunu düşünüyorum. Yarattığı karakterleri en ince ayrıntısına kadar işlediği gibi olayları da ince eleyip sık dokuyor yazar. Kesinlikle polisiye tarzı kitaplar yazarları arasında vazgeçilmezler listeme girdi bu yüzden Tim Weaver.

Kitaptan ufak alıntılarla biraz merak uyandırmak istiyorum :) Bakalım siz de beğenecek misiniz, benim beğendiğim kadar kitabı?



"Sana yeter artık diyecek bir iç dünyan yok. Ne zaman durman gerektiğini bilmiyorsun. Yeryüzündeki tüm delikleri kapatmaya çalışıyorsun; çünkü birini kaybetmenin ne demek olduğunu biliyorsun. Ve başka birilerinin de aynı acıyı çekmesinin önüne geçmeyi, işin sanıyorsun. "


"Bazen bir şey yapmak zorunda kalırsın, çünkü doğru olanı budur; yasal olarak doğru olmasa bile..."

Kitabın Adı: Ölüm Patikası
Kitabın Yazarı: Tim Weaver
Yayınevi: Ephesus Yayınevi

2 yorum :

Güven Turan dedi ki...

Tim Weaver'ı hiç duymamıştım daha önce, benim ayıbım tabii. Kötü bir özellik ama ben önce kitapların kapaklarına bakıyorum, bunun da kapağı hiç ilgimi çekmedi açıkçası, ta ki "Cehennemi tadacaksınız" yazısını okuyana kadar. Polisiye severim, siz de "soluksuz okuyacaksınız" demişsiniz o zaman bana da yazara bir şans vermek düşer. :)

Leithy Cat dedi ki...

Şans verdiğinize pişman olmayacaksınız :)