17 Mart 2014 Pazartesi

Ellen Page Hayranlığım ve Düşüncelerim



Daha önce söyledim mi bilmiyorum. Ben tam bir Ellen Page hayranıyım. Kadının neredeyse bütün filmlerini izledim.
Aynı yaştayız da zaten. O filmlerde oynamaya başladığında ben de filmleri keşfetmeye başlamıştım.

Erkeksi duruşu, erkeksi vücudu ve gülümsemesi çok hoşuma gidiyordu. Beni ona çeken bir şeyler vardı. Benzer yanlarımız olduğunu düşünüyordum bir zaman önceleri ki hala öyle düşünüyorum. 

Tuhaf bir elektiriği var bu kadının üzerimde. O dominant duruşu ardında geçenlerde lezbiyen oluşunu açıklaması beni daha da mutlu etti. Hayata karşı duruşu, hayata karşı bakışı, aldığı rolleri hakkıyla yerine getirişi beni etkileyen nedenler arasında. Ve işte bu nedenlere bir yenisini daha eklemesi de kendisini farklı biri gibi göstermek istemeyip de gerçekleri söylemiş oluşuydu.

Ayrıca biz heterolar kendimizi açıklamak zorunda değiliz ama ya homoseksüeller? Onlar neden hayatlarını istedikleri gibi yaşayamıyor? Neden illa kendilerini bir şekilde ispat etmek zorundalar? Çünkü lanet olası biz heterolar kendimizi çoğunluk olduğumuz için normal ilan etmiş haldeyiz.

Sikmişim böyle normalliği. Cinsel tercihlerimiz yüzünden insan oluşumuzdan mı olduk be?! 

(Gif Touchy Feely'den)
"Aaa sen lezbiyensin ben senle konuşmam. Aaa sen gay miydin? Bunu daha önce biliyor olsam bulunduğun ortama ayak dahi basmazdım…"

O kadar dayatılmış bir baskıyla normal olduğumuza inanıyoruz ki… Bir kadın illa bir erkeği sevecek ya da bir erkek illa bir kadını sevecek. Ne kadar çok kalıp yargılarımız var. Ve bu yargılar bildiğiniz başkasının özgürlüğünü, başkasının hayatını kısıtlıyor. 

Özgürlüğümüze bir o kadar düşkünken kendi özgürlüğümüzün derdinde başkalarının özgürlüğünü kısıtlamakta herhangi bir sorun görmüyoruz. Ne de olsa bize dokunmayan yılan bin yaşasıncıyız.

Neyse anlatmak istediklerimi adam akıllı toparlayamadım ama siz anladınız onu…

Ne olursak olalım, neyi seviyorsak sevelim, neyi önemsiyorsak önemseyelim, hangi siyasi görüşe sahip olursak olalım unutmamamız gereken tek şey insan oluşumuz. 

Aynı dünya sınırları içinde yaşıyor, nefes alıyoruz. Birbirimize saygı duymadıktan sonra yaşamanın anlamı ne ki?

Bir bakın şu kadına… Nasıl da üstesinden geliyor aldığı her rolün hakkıyla… Harika bir gülümsemesi ve harika bir duruşu var. 

2 yorum :

Miss Tiffany dedi ki...

Ellen Page hakkındaki düşüncelerini o kadar çok beğendim ki. Sadece düşüncelerini değil, onu ifade ediş biçimin de çok hoşuma gitti. Eline emeğine sağlık :) Bu arada, kaç zamandır takipleyecektim, hep başka işler çıktı blogla ilgili, kusurabakma :(

Leithy Cat dedi ki...

Anadolu ya da diğer deyimiyle bu aralar değiştirdi adını da Toprak sayesinde keşfettim seni ben.