8 Ocak 2014 Çarşamba

Yoksa Siz Hala?!

Bir annenin ya da babanın çocuğuna öğretmesi gereken en temek şey "temizlik alışkanlığı". Çocuğa dişlerini fırçalamasını, duş almasını, saçlarını temiz tutmasını, kıyafetlerini kirletmemesini, deodorant kullanmasını öğretin.

Koku ciddi anlamda sosyal yaşamı etkiliyor. Düşünsenize aynı sırada oturduğunuz ya da iş yerinde aynı masayı paylaştığınız iş arkadaşınızın koktuğunu... Çoğumuz ses çıkaramıyoruz değil mi bu duruma...

Bir çok kişi ısrarla deodorant kullanmıyor. Kullanmadığı gibi sigara içiyor, soğan yiyor, alkol kullanıyor, terliyor ve hayatına burnu tıkalıymış da, hiç koku almıyormuş gibi devam ediyor. Çevresindekileri rahatsız ettiğinin zerre farkında olmadan hem de.

Sigara içmiyorum, alkol kullanmıyorum. Ayrıca her gün, ama her gün ısrarla da duş alıyorum. Kolay kolay terliyen biri de değilim hani. Zayıfım bir kere. Ancak çevremdeki kokulardan rahatsız olduğum ve karşımdaki kişiyi eleştirme hakkım olsun diye bu rutinlere de oldukça dikkat ediyorum.

Neyse geçen bir arkadaşımla ders çalışalım dedik. Kafa kafaya verip ders çalışacağız aklımızca bunu planladık ama bende durum kokudan sonra iptal oldu. Bir soru çözdük, iki soru çözdük, üçüncüde yeter benim canım, ben kendimi iyi hissetmiyorum diye ortamdan topukladım ve de temiz havaya çıktım. Ayrıca belirtmek isterim alerjik rinitim var ve sürekli olarak burnum aktığından kokuları çok da iyi duyduğum söylenemez. Buna rağmen bu kadar keskin geliyorsa burnuma bu koku bir yerlerde bir problem olmalı...

Ya uzattım da uzattım, demem şu ki lütfen ama lütfen toplum içine çıkıyorsanız kişisel bakımınızdan ödün vermeyin. Duş alın, dişlerinizi fırçalayın ve deodorant kullanın. Bakın üstüne basa basa söylüyorum deodorant kullanın. Parfüm sizin vücut kokunuzu ört bas etmez. Aksine parfüm kokunuzla birleşip daha da ağırlaşıyor. 


4 yorum :

Aner dedi ki...

Kesinlikle katiliyorum. Dolmuslarda, alisveris merkezlerinde yanlarimizdan gecerlerken burnumuzu tikamak zorunda kaliyoruz bir cogunda. Ozellikle bazi bayanlarin yanlarina asla yaklasmayin, kat kat pardesularinin altinda kac gundur yikanmadiklarini belli eden kokular, aman allahim bayan olarak utaniyorum. bende dogaya zararlari sebebiyle ve daha organik giyim ve kozmetige verdigim onem nedeniyle deodorant kullanmiyorum fakat roll onsuz cikmam ve her gun dusumu alirim. kendilerine korkmuyo olabilir ama bizim burnumuzun diregini kirmaya haklari yok, cok guzel yazmissin

Rubi dedi ki...

Gerçekten güzel bir konuya değindin. Ağzına sağlık. Çoğu insanın böyle önemli bir konuyu nasıl gözardı ettiklerini anlayamıyorum...

Keyaki dedi ki...

Ben de kokuya dikkat eden birisiyimdir Leithy. Bugun otobuste yol boyunca suratima hohlanan sogandan sonra bu yaziyi okumak da iyi oldu... Gercekten anne baba ogretmeli cocuguna boyle ufak ama onemli seyleri... iyi kacmissin valla ben olsam kokudan bayilakalirdim orda :D

Leithy Cat dedi ki...

Tek rahatsız olan ben değilmişim. Aynı fikirde olduğum insanlarla yazışıyor olmak mutlu ediyor beni. Hepinize çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.