29 Ocak 2014 Çarşamba

Maybelline Reklamı Sayesinde Kadınsı Bir Görünüme Kavuşacak Değilim! Çünkü Ben Zaten Kadınım!

video

Maybelline’in bu reklamına youtubeda şarkı dinlemeye çalışırken denk geldim. Normalde reklamları üç saniye sonra kapatıyor olmama rağmen bu reklamı sonuna kadar izleme gereği duydum.
Neden mi? Çünkü başlarda söylenen bir cümle dikkatimi çekti.
Makyaj yapan kadın şöyle bir cümle kurmuştu: "Transparan demek kendine güven demek."
Kendine güvenin giyim kuşamla ilgili olduğuna hiçbir bilimsel makalede denk gelmedim ben. Eğer öyle bir şey varsa özgüven dışsal uyaranlarla ilgili olmaz mıydı?
Neyse reklam devam ediyor, makyaj yapan güzel hanım kızımız da Maybelline NY ürünlerini kullanarak bu şekilde tanıtıyor. Ara ara da kendi fikirlerini dile getiriyor. İşte öyle yaparsanız şöyle olur, böyle yaparsanız da böyle olur falan filan diye…
Bu sefer de sonlara doğru duyduğum bir cümle beynimde felaket çanları çaldırmaya yetti: "kadınsı bir görünüme kavuşmak için…"
Nasıl yani ya? Kadın değil miyim ben? Kadın gibi kadın olabilmek makyaj yapıyor olmakla mı eşdeğer tutuluyor? Makyaj yapmayan kadınlar, kadın değiller mi? Kadın olmak için makyaj yapmak, cicili bicili giyinmek; özgüven sahibi olmak için de transparan mı giyinmek gerekiyor?
Şu reklam filminin senaristleri, kurgucuları, bilmem nerelerinden birinde dahi tek bir kadın da mı çalışmıyor? Bir kişi de çıkıp kadınlığı sizden mi öğreneceğiz demedi? 
Başımızdakiler bir yanda, kadın dergileri bir yanda, makyaj ve cilt bakım ürünleri firmaları bir diğer yanda bizlere kadınlığın kalıplarını dayatmaya çalışıyor.
Kendi cinsiyetimin gereklerini sağdan soldan duyma, kulaktan dolma tüketim çılgınlığının kurbanı olarak yaşamak istemiyorum. Ben bir kadınım ve böyle şeyleri gördükçe bu tarz şeylere inananlar olduğu için utanç duyuyorum.
Bırakın da hayatımızı istediğimiz gibi yaşayalım. Kadın olmak şekilsel bir şey değildir. 

Hiç yorum yok :