5 Ocak 2014 Pazar

Güzellik Algısı

Farkında mısınız bilmiyorum ama artık güzel dendiğinde yüz güzelliği zerre önemsenmez oldu. Bir kadın ne kadar zayıfsa o kadar güzel kabul görülüyor. Zayıf olan güzeldir anlayışı beynimize altın harflerle kazındı resmen.
Çoğumuz sağlımızı düşünmeden ya aç kaldık; ya deli gibi rejimlere, diyetlere dadandık; ya yemeden içmeden kesildik; ya kusmaya başlayıp sinir hastası olduk; ya da ben böyle de mutluyum diyerek normal halde yolumuza devam ettik.
Normal bir şekilde kiloyu sırf güzellik algısı yüzünden sorun etmeden sadece sağlık için kafaya takanlara boynum kıldan inceyken; sadece zayıf olursa güzel olacağına inananlara ana avrat, bacı kardeş küfür edesim geliyor.
Bir insan kiloluyken de gayet güzeldir. Hatta kilolu kadınların çoğunun yüzü, zayıf kadınlara göre milyonlarca kat daha güzeldir. Hele ki kilolu bir kadın kendine yakışanı giydiyse eğer bakmaya doyamaz insan. Şahsen bende öyle oluyor. Zayıf insanların da aşırı boyutlarda çok da sağlıklı olduklarını düşünmüyorum.
Kilolarınızla barışık olun diyorum ama sağlığınızdan da ödün vermeyin. Güzellik zayıflıktan geçmiyor. 
Manken değilsiniz. Mankenler görsellikle para kazanıyor. Onların istenilen ölçülerde olması gerek. Bu yüzden o ölçüleri tutturmak için hayatınızı zindana çevirmeyin.

6 yorum :

Esra Ebru Bolat dedi ki...

Ben de yazdıkalarına katılıyorum. Ama bunda balık etli olmamın da etkisi var mı bilmiyorum :)

Leithy Cat dedi ki...

Yalan yok eskiden ciddi anlamda kiloluydum. Ailemde önümde tabak mı almadılar, arkadaşlarım arasında alay konusu mu olmadım... Neler neler yaşadım. Şimdi zayıfım ama hala güzelliğin kiloyla alakalı olmadığını düşünüyorum.

İnsan kendini mutlu hissediyorsa güzeldir bana göre :)

Ve bence balık etli olsan da, zayıf olsan da mutlu olmak en önemlisi :)

Esra Ebru Bolat dedi ki...

Yaşasın balık etli olmaaaaaaaaakkk diyorum o zaman :)
Beğenmeyen küçük oğluna almasın canım :)

Leithy Cat dedi ki...

Hahaha almasın valla :) biz böyle de mutluyuz.

Esra Ebru Bolat dedi ki...

Mutluyum, mutlusun, mutlular. Nasıl zayıfladın sen neler yaptın bana akıl verebilirsin yani :) Seve seve kabuldür.

Leithy Cat dedi ki...

Aç kaldım, öss stresi yaşadım :)