30 Mayıs 2013 Perşembe

Kitaptan Beyaz Perdeye, Göçebe

Gençler arasında çılgınlık boyutunda olan Alacakaranlık Serisinin yazarı Stephenie Meyer'in bir başka kitabı olan Göçebe'nin de beyaz perdeye uyarlanmış hali yine çok konuşulacak gibi gözüküyor.

Yine büyük bir aşk kurgusuyla karşımıza çıkan yazar bu sefer çok daha fantastik bir kurguyla okuyucusunu kitaba kilitlemeyi başarmış. Bu başarısından olsa gerek ki sinema sektörünün de ilgisi uyanmış ve sonucunda da The Host beyaz perdede.

Çekimleri şu tarihten yaklaşık bir buçuk sene önce başlayan filmin daha ilk çekim aşamalarında bile heyecanlı bir bekleme içerisine girmiştim.

Blogumu takip edenler bilir kitap okumayı oldukça seven biriyimdir. Kitap okumanın yanı sıra bir de kitap uyarlaması filmleri de takip etmeye çalışırım. Bu kitap da öyle bir bekleyişe değerdi ki tadı damağımda kaldı.

Kitaptan ne kadar etkilendiysem, filmden de bir o kadar etkilendim. Beyaz perdeye aktarılan bir çok kitabın sağı solu senaristler tarafından çarpıtılıp yamultuluyor ve tadı kaçıyor olsa da bu filmde bire bir kitaba sadık kalınmış olması aldığım zevki kat be kat arttırdı diyebilirim.

Kitabı okurken hayalimde canlandırdığım karakterlerin naifliği, görselliği, bakışları bile o kadar iyi yakalanmıştı ki çok çok çok etkiledi bu durum beni. O içsel çatışmaların bu kadar iyi yansıtılması da ayrıca filme tam puan vermeme neden oldu.

Dünya'nın aşırı saldırgan ve kendini yok etmeye meyilli insanları uzaylıların o kadar ilgisini çekmiş olacak ki Dünya'yı kurtarmak için istila etmişler... İstila ettikleri gibi kalsalar içimiz yanmaz çünkü tek istila ettikleri Dünya değil. İstiladan en büyük nasibini alanlar insan bedenleri!


Nasıl olur demeyin, bilim kurgu bu her şey olur. Önce kitabı okuyun, ardından da filmi izleyin. Pişman olmayacaksınız.

Aradığınız aşksa bu film de bir Twilight kadar barındırıyor aşkı...
Aradığınız farklılıksa bu film bir o kadar farklı senaryoya sahip.
Aradığınız yardımlaşmaysa o da var. İzlerken eğlenceli zaman geçireceğinizden eminim :)

İyi seyirler.
















2 yorum :

Adsız dedi ki...

Ağladım bunda la >_<

Leithy Cat dedi ki...

oy kıyamam sana ben. ben de kitabı okurken ağlamıştım. yalnız değilsin :)