3 Temmuz 2013 Çarşamba

Bana Kitabımı Geri Ver!

Ben ki bir kitap delisi olmakla kitap kurdu olmak arasındaki ince çizgideyim ve genelde okduğum kitapları başkalarını okumaları için seve seve veririm ama bir şartla kitabımı söylediği tarihte geri verecek, açıkçası halk kütüphanesi işlevi görüyorum.

Hatta elime para geçtikçe ihtiyacım olan pantolonu, kazağı, pijamayı almak yerine çoğu zaman kitap almışlığım vardır ve bu davranışım için hep kendimi tebrik ederim :D . Rengi solmuş bir kazağı hiç çekinmeden, utanmadan gayet rahat bir yıl daha giyerim, ama sahip olmadığım, okuyamadığım bir kitabın varlığından haberdar olmam beni çılgına çevirir. Sanki beynimdeki bütün bildiklerim formatlanmışçasına sıfırlanır ve tek bir şeye programlanırım 'O kitap benim olmalı! O kitabı okumalıyım!'

Bu takıntım yüzünden aç gezdiğim, sadece kahvaltıyla günü geçirdiğim günlerim çok oldu. Ya bir de bir tek kitap aldımmı benim gözüm doymuyor çünkü bir kitabın beni oyladığı maksimum süre 3gün. En uzun kitapları bile kısa sürede bitiriyorum, okumayı çok seviyorum. Ve sonunda istediğime kavuşacak olmak beni tetikleyen en büyün etken oluyor bu gibi durumlarda belki hırslıyım ondan da olabilir. İşte uğruna beş güne yakın aç gezdiğim bir kitabı elimde gören bi arkadaşım 'Canım kitabı okuduktan sonra bana verebilir misin ben de okuyayım' dedi. Seve seve kabul ettim vermeyi, ama söylemeden de geçemedim zamanında geri iade edeceksin diye. (Ayıpsa ayıp yaa allah allahh ben böyleyim). 'Aaaa lafı bile olmaz' dedi.

Ama içimdeki bütün sesler koro halinde verme vermeee o kitabı bu saftiriğe verme diye bağırışıyordu. Susturdum içimdeki bütün sesleri.

Ama şu annnn kitabımı, canım kitabımı vermez olaydım diyeee böğürüyorum. Lan gerzek cAt bir kere de içindeki seslere kulak kabart, bir kereceik ne diyorlar dinleeeee. Yok dik kafalıyım.

Şu an isterik bir durumda yaklaşık bir saattir hem titriyorum hem de küfrediyorum! Tek bir kitap için bu kadar üzülmeye değer mi demeyin. Siz altın kolyenizi, bileziğinizi, yüzüğünüzü kaybetseniz ne hissedersiniz? Amannn bir kağıt parçası altınla bir tutulur mu sakın sakın demeyin! Siz o saydıklarımı kaybettiğinizde neler hissediyorsanız ben de şu an o hissettiklerinize teşrif etmekteyim.

Veee arkadaşım sana sesleniyorum!

Ben o kitaba döt değil para verdim! O kitap benden bi parça! Saçını başını yolmadığımaaa, klozete kafanı sokmadığıma ŞÜKRET!

22 yorum :

Digital Kelebek dedi ki...

Kitap paylaşmak çok güzel bir durumdur..
Lakin, doğru insanlarla:))

cAt dedi ki...

aynen katılıyorum. çoğu kitabımı geri alamaz oldum. insanlar artık ödünç aldığını budum sanıyor.

zuzu* dedi ki...

aynen bende öyleyim... kitaba verdiğim paraya hiçbir zaman acımam, arkadaşlarımla dostarımlada paylaşırım ama içimde hep bir korku vardır... ben senden de beterim bir sayfası kırışsın deli olurum.( merak ettim doğrusu hangi katap için bu sesleniş:)) zuzudan sevgiler:)

Merope dedi ki...

ya sanırım izmirdesiniz. kitapları da bu denli sevdiginizi görünce söylemeden geçemeyecegim burdan :)

izmirde bir kitap kulubu kurmayı düşünüyoruz. http://kitapizmir.blogspot.com da hakkımızda gibilerinden bir açıklama var.

katılmayı düşünür müsünüz?

Simsponge dedi ki...

Ben hangi kitabı kime verdiysem kenara not alıyorum. Tavsiye ederim :D

cAt dedi ki...

@zuzu umberto econun gülün adı kitabına ithafen yazılmış bir yazı bu raflardan kalkmış bile olabilir bu kitap çok eski değil ama benim en sevdiğim yazarın kitabı olunca sıyırdım kafayı biraz.

@simsponge onu da yapıyorum ama kitabı alamadıktan sonra ne çare :D isteyememde ben bi kaç kez ima ederim bir daha da diyemem.

@merope dediğine baktım gerçekten güzel düşünülmüş bir şey ama aklıma takılan bir şey var benim cebimde yaz başından beri 1 tl var ve herkesin ortak okuyacağı bir kitabı zor alırım :( katılmam zor yani :(

ozerella dedi ki...

Git kitabını defalarca iste canım... walla benimde bir sürü kitabım gitti de gelmez oldu,sinir oluyorum böle insanlara ya...

cAt dedi ki...

ozerella istesek ne olcekk ki insan düşünür getirir demi amann uğraşmaya değmez diyorum bi iki laf ettikten sonra.

brokoli dedi ki...

Kitap konusunda hislerimiz aynı, verdiğimiz önem - aç gezmek vs, tek bir farkla; kimseye vermem ben kitap.

Gitsin alsınlar ya hu, satışlar artsın, buna bağlı olarak da üretim artsın!

ozerella dedi ki...

Canım senin blogunda aslan kesildiğime bakma sen benim,İş arkadasımda kitabım var 1 seneye yakındır onda kız getirmedi ve ben bırak istemeyi ima bile edemedim:))
Ama isteyeceğim bende enyakın zamanda dur baklaım:))

cAt dedi ki...

oze hadi bakalım hayırlısı hangimizin kitabı önce gelecek :)

brokoli çevremde benden de beter okumayı seven ama alamayan insan var ve halk kütüphaneleri ve benzeri bi çok yere uzak yerde yaşıyoruz buna bağlı paylaşmak güzel diyorum.

BilgiBankan dedi ki...

Çok kitap kurdu gördüm ben emin ol :D Sen kurtluğu geçmişsin kesin delisin xD Yani kitap delisi :D Abbow şu anki duygularını almak istiyorum o kişi karşında olsa ne yaparsın? :D

cAt dedi ki...

saçını başını yolar şu an kitabın ücreti ne ederi ne isterdim ama yapamayacağıma göre :D sadece buraya yazmakla yetiniyorum :D insanı böyle delirtiyorlar naparsın bilgibankan yaa

absalom dedi ki...

:)

şaka deil şimdiye bilgi bankası kurardım cat.

giden zor gelir...

o yüzden dört kitapla kaldı kitaplığım...

vermeyeceksin.
sinirlenmeyeceksin...

ben artık kalan dört kitabımı vermiyorum mesela hehe.

bevren.com dedi ki...

walla kimseye kitaplarımı vermem. hatta istemesinler diye kütüphanemi bile göstermem :) Tabii bunu kitap alabilecek durumdaki arkadaşlarım için yaparım.
Gerçekten alacak durumu olmayan bir arkadaşım bir kitabımı isterse gene vermem. Ama yenisini alır ve ona hediye ederim mutlaka. Hatta alacak durumu olan sevdiğim arkadaşlarıma da beğendiğim bir kitabın yenisini alıp hediye etmişliğim çoktur.
Ama benim okuduğum, benim sayfalarını kokladığım kitaba kimse dokunamaz >:|

Mixx dedi ki...

hımm bende kıtap okuasını çok severım..ama kitap paylasmasını bu aralar pek sevemıyorum..çünkü verdıgım kitapların sayfalarında ya bınlerce kalp,yada ısmını unutmayayım dıyemıdır nedır bır dolu isim ve imza dısındakı harflein içide karalanmış halde geri alıyorum..:D

Ya kitap cimrisi olucaksın..yada kitapları verdiğin kişinin gözünü korkutacaksın:D

MerveM dedi ki...

Benim kardeşimde kitap hastası.Durup durup elinde 5-6 kitapla gelir eve.Kütüphanesi baya zengin onunda.Bana da bu yüzden pek kitap almak düşmüyor :) O tabi içinde aşk olan kitapları pek okumuyor:P bende orda devreye giriyorum.Kitap sürükleyici ise 2-3 gün ne yapar ne eder bitiririm.Çok etkilenirim ağladığım bile olur yani:P Ama şuan elimde 1 tek kitabım kaldı.Diğerleri nerde bilmem.Veriyorum ama verdiğim insanı unutuyorum:D Hatta bu yüzden sevdiğim bir kitabı 2 kere satın aldım.2. aldığımda şuan Mersin'deki bir arkadaşımda onda olduğunuda geçenlerde kendi söyledi:D Umarım getirir:P

Velhasıl,kitap okumak güzel şeydir..Yani okumak güzel şey..Ama sorumsuzlukta bir o kadar kötü..

MOMOL dedi ki...

sorumluluklarının bilincinde olmayan insanlara çok kızıyorum...kızmakta sonuna kadar haklısın valla canım :)

bu arada şiirlerim hakkında yazmış olduğun güzel düşünceler içinde teşekkür ederim , hissiyatlarımız karşılıklı ;)

Serra Demirci dedi ki...

ödüllendirildiniz bağyan

SeiNeP dedi ki...

çok sinir olurum bende öyle yapanlara.o yüzden sayılıdır kitablarımı ödünç verdiğim kişiler.bi de kitaplarıma hoyratça davrananlara uyuz olurum,cildi ayrılmış ya da kapağı,sayfaları deforme olmuş şekilde geri verenlerde var.işte o zaman benimde saçlarını başlarını yolasım geliyor o insanların :D

Sishyphos dedi ki...

Kitap konusunda haklısın.Harry Potter serisinin ilk 5 kitabını 3er kere almışımdır.Verme işte kardeşim ilkinden sonra de mi:(
Ama yok herkes biz gibi ya benim kafamda.
Ben onları saklıyorum halbuki oğlum da okusun diye.Benim elimin değdiği kitabı okusun diye.

nadide dedi ki...

ya insanlar ne kadar düşüncesiz ve embesil. aynısını alsın versin ya pişkin. bana ilk söylediğinde çok sinirlenmiştim bak yazıyı okudum yine attı tepem!!!!